• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145071
+
-

مرگ دردناک 4نفر در آتش‌سوزی خانه ویلایی

مرگ دردناک 4نفر در آتش‌سوزی خانه ویلایی

آتش‌سوزی در خانه‌ای ویلایی در مهرشهر کرج حادثه هولناکی را رقم زد. آتش‌نشانان وقتی به محل حادثه رسیدند که 70درصد خانه ویلایی سوخته و 4نفر در شعله‌های آتش جان باخته بودند.
به گزارش همشهری، شامگاه یکشنبه بود که ساکنان منطقه حسین‌آباد مهرشهر کرج متوجه آتش‌سوزی در خانه‌ای ویلایی واقع در خیابان تختی شدند. هنوز به‌درستی معلوم نبود در این خانه چه اتفاقی افتاده اما هرچه می‌گذشت دود و شعله‌های ناشی از این حادثه بیشتر و بیشتر می‌شد. از طرفی مشخص نبود ساکنان خانه در چه شرایطی به‌سرمی‌برند و حدود ساعت19:18 بود که حادثه به آتش‌نشانی کرج گزارش شد. هنگام وقوع حادثه افراد زیادی در آنجا جمع شده بودند و از طرفی محل حادثه در کوچه‌ای باریک واقع شده بود و همین، رسیدن آتش‌نشانان به آنجا را دشوار می‌کرد. با وجود این دقایقی بعد نخستین گروه از آتش‌نشانان به‌سختی خود را به محل حادثه رساندند.
شعله‌های آتش هر لحظه بخش‌های بیشتری از این خانه را در بر می‌گرفت و آنطور که همسایه‌ها می‌گفتند دست‌کم 2مرد و 2زن در خانه حضور داشتند که هیچ‌کس از سرنوشت‌شان اطلاعی نداشت.
مهدی سمیعی، سخنگوی آتش‌نشانی کرج در این‌باره به همشهری گفت: در کمترین زمان ممکن بعد از حادثه، آتش‌نشانان 4ایستگاه شامل 21آتش‌نشان با 6دستگاه خودرو خود را به محل حادثه رساندند. آنجا خانه‌ای ویلایی به وسعت تقریبی 100متر بود که آتش‌سوزی در حال گسترش بود و حدود 70درصد آنجا در آتش سوخته بود؛ اما همکارانم بعد از دقایقی موفق شدند از پیشروی شعله‌های آتش جلوگیری کرده و در نهایت آتش‌سوزی را مهار کنند.
او ادامه داد: همزمان با خاموش‌شدن آتش، همکارانم با پیکرهای بی‌جان 4عضو خانواده شامل 2مرد و 2زن مواجه شدند که در این حادثه جان خود را از دست داده بودند.
در همین حال جواد نریمانی، معاون عملیات و امور ایستگاه‌های آتش‌نشانی کرج جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: این حادثه را همسایه‌ها به آتش‌نشانی خبر داده بودند. وقتی تیم اول آتش‌نشانی به محل حادثه رسید هنوز معلوم نبود که داخل خانه کسی حضور دارد یا نه. با این حال عملیات اطفای حریق ادامه پیدا کرد و در نهایت اجساد 4نفر در آنجا کشف شد. او در ادامه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد قربانیان به‌دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند که پیکرهایشان برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی‌قانونی منتقل شد.
معاون عملیات آتش‌نشانی کرج حاضر نشد درباره علت وقوع این حادثه و دلایل جان‌باختن 4زن و مرد در این حادثه توضیحاتی ارائه کند. او در این خصوص به همشهری گفت: تیم‌های کارشناسی بررسی حادثه مشغول انجام تحقیقات برای روشن‌شدن علت حادثه هستند و مشخص نیست قربانیان هنگام آتش‌سوزی در چه شرایطی به‌سر می‌بردند که نتوانستند خود را از مهلکه نجات دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید