• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145076
+
-

کوتاه از حادثه/ پایان سرقت‌های سریالی اسب در شرق تهران

3سارق با همدستی یکدیگر به شکل سریالی اسب‌های دامداران و عشایر در شرق تهران را می‌دزدیدند اما پلیس به سرقت‌های آنها پایان داد.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از چندی قبل به‌دنبال سرقت چند رأس اسب در روستای چهل‌قز در نزدیکی قیامدشت واقع در شرق تهران آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد افراد ناشناس به دور از چشم روستاییان و عشایر اسب‌های آنها را سرقت کرده و به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند. در چنین شرایطی تحقیقات در کلانتری174 قیامدشت آغاز شد و مأموران در ادامه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد 3سارق در پشت پرده سرقت‌های سریالی اسب‌های عشایر قرار دارند. سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری با اعلام جزئیات این پرونده گفت: با رصدهای میدانی و تحقیقات خاص پلیسی مشخص شد 3نفر با همدستی یکدیگر اسب‌های دامداران و عشایر این منطقه را سرقت می‌کنند که در ادامه مأموران موفق شدند آنها را دستگیر کرده و 3اسب سرقتی را در مخفیگاه‌شان کشف کنند.
وی ادامه داد: متهمان همگی از افراد سابقه‌دار هستند و در تحقیقات انجام‌شده به 5فقره سرقت اعتراف کردند و تجسس‌ها در این‌باره همچنان ادامه دارد.

درگیری مسلحانه هنگام فروش الماس‌های تقلبی
3مرد شیاد که قصد فروش الماس‌های تقلبی را داشتند وقتی پی بردند طعمه‌هایشان متوجه تقلبی بودن الماس‌ها شده‌اند شروع به تیراندازی کرده و با شلیک 5گلوله از آنجا گریختند.
به گزارش همشهری، روز یکشنبه به مأموران کلانتری107 فلسطین خبر رسید در جریان درگیری بین چند مرد در یکی از خیابان‌ها چند گلوله شلیک شده است. زمانی که مأموران کلانتری به محل حادثه رسیدند عاملان این تیراندازی فرار کرده بودند، اما شواهد نشان می‌داد که آنها قصد فروش چند الماس تقلبی را داشته‌اند و به همین دلیل یکی از آنها که مسلح به کلت کمری بود پس از درگیری با خریداران، 5گلوله شلیک کرده و همراه با همدستانش گریخته است.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‌باره گفت: با آغاز تحقیقات مأموران تیم عملیات کلانتری موفق شدند 3کلاهبردار حرفه‌ای را بازداشت و به کلانتری منتقل کنند. او ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر از متهمان 5الماس تقلبی و یک قبضه کلت جنگی کشف شد. همچنین آنها که 35 تا 40ساله هستند در بازجویی‌ها به جرم خود درخصوص تیراندازی و خرید و فروش الماس‌های تقلبی اعتراف کردند.
به‌گفته سرهنگ موقوفه‌ای یکی از متهمان در 3استان مازندران، قم و خراسان رضوی نیز تحت تعقیب قرار داشت و تحقیقات در‌این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید