• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144801
+
-

دبیرستان؛ یاریگر زندگی

علی ناصری، دبیر زیست‌شناسی، که به تازگی اعتیادش را ترک کرده، پس از 3 سال به زادگاهش بازمی‌گردد. به‌دلیل سابقه خوب پدرش دوباره سر کار می‌رود و در دبیرستان مشغول کار می‌شود. در دبیرستان توجه این معلم به دانش‌آموزی جلب می‌شود که عامل پخش مواد‌مخدر در مدرسه است.
این خلاصه داستان یک فیلم سینمایی است که در سال1365 در سینماها به نمایش عمومی درآمد و بعدها به کرات از تلویزیون هم پخش شد. این یادآوری فیلم «دبیرستان» اما بیشتر به این دلیل در این سطور جانمایی شده که حرف‌های مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر درباره طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش به‌ویژه مدارس مقطع متوسطه دوم بیشتر مورد توجه قرار گیرد. محمد مهدی اسماعیلی، گفته: سال گذشته حدود ۳۲هزار مدرسه در سراسر کشور با شعار «یاریگر هم باشیم»، «هر مدرسه یک کانون یاریگران زندگی» و «هر دانش‌آموز یک یاریگر زندگی» تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
حدود 2سال از آغاز طرح یاریگران زندگی در مدارس سطح کشور می‌گذرد و با وجود شیوع ویروس کرونا با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی و به‌ویژه «شبکه شاد» حدود ۳۲هزار مدرسه در سراسر کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. ۱۰۵هزار مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف در سطح کشور وجود دارد که طرح یاریگران زندگی بیشتر روی همین مقطع تمرکز دارد. تقریبا تمام مقاطع متوسطه تحت پوشش این طرح هستند. فراموش نکنید  معضل اعتیاد در میان دانش‌آموزان بی‌تردید با همین یاریگران در دبیرستان تا حد زیادی قابل کنترل خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید