• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144796
+
-

گرینویچ/ پیش‌بینی سرنوشت‌ ترامپ


دن‌الکساندر، خبرنگار اختصاصی پیگیری تحرکات سیاسی و تجاری دونالد ترامپ در مجله فوربز به 2سرنوشت متفاوت، اما حتمی رئیس‌جمهور سابق آمریکا اشاره کرد. به گزارش فوربز، فعالیت‌های 2 گروه مجزای تجاری و سیاسی ترامپ نشان می‌دهد او برای هر 2آینده سیاسی یا قضایی خود آماده می‌شود. آنطور که از شواهد و قرائن پیداست یا قاضی در چندین پرونده قضایی حکم به محکومیت دونالد‌ترامپ می‌دهد و او محکوم خواهد شد؛ یا اینکه او را باید نامزد قطعی انتخابات ریاست‌جمهوری سال2024 دانست.

نگرانی 70درصد میلیونر‌ها از مضرات ارثیه

پژوهشی که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد بیش از 70درصد ثروتمندان این کشور نگران مضرات ارثیه هنگفت خود برای فرزندان‌شان هستند. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در این پژوهش که توسط مؤسسه The Motley Fool انجام شده از 2هزار نفر جامعه آماری (دارای ثروتی بالای یک‌میلیون دلار) درباره نگرش آنها به‌تأثیر ارثیه‌های هنگفت برای فرزندان پرسش‌‌هایی شده است. بیشتر این جامعه آماری، در پاسخ به پژوهشگران این مؤسسه نگرانی خود از بروز تنبلی، اعتیاد به مواد‌مخدر و ناهنجاری در فرزندان را عنوان کرده‌اند. دنیل‌کریگ، بازیگر مشهور آمریکایی که چندین بار نقش جیمزباند را ایفا کرده است هم یکی از نگران‌ترین این ثروتمندان آمریکایی است.

تشخیص فلوراید از فاصله 12میلیارد سال نوری

نور در هر ثانیه حدود 300هزار کیلومتر را طی می‌کند. اکنون تصور کنیم طی یک سال چه فاصله‌ای را طی می‌کند. با این ملاک مسافتی، به این خبر ناسا توجه کنیم که دانشمندان در فاصله 12میلیارد سال نوری از زمین ماده‌ای را تشخیص داده‌اند. به‌گزارش سی‌ان‌ان، آنها در کهکشانی گازی شکل توانسته‌اند فلوئور یا همان فلوراید نام‌آشناتر را پیدا کنند. فلوراید ماده ای طبیعی است که باعث استحکام دندان و افزایش مقاومت آنها در برابر پوسیدگی می شود. کشف در رصدخانه‌ای در شیلی صورت گرفت و جامعه علمی جهان را شگفت‌زده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید