• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 11 آبان 1400
کد مطلب : 144477
+
-

روی خطر خبر/ امیرعبداللهیان به هند می‌رود

سفیر تهران در دهلی‌نو در گفت‌وگویی با یک روزنامه هندی مواضع کشورمان را درباره بخش‌های مختلف روابط دوجانبه ایران-هند مطرح کرد. به گزارش ایسنا، علی چگینی در گفت‌وگویی با این روزنامه گفت که ایران انتظار دارد هند به‌زودی واردات نفت از آن را پس از توقف تحت‌فشار دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال‌۲۰۱۹، از سر بگیرد. به‌گفته چگینی، روابط دوجانبه هند و ایران در دولت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در حال پیش‌رفتن به سطح بعدی است. سفیر کشورمان در این گفت‌وگو اعلام کرد: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان برنامه دارد طی‌ ماه جاری[میلادی] برای شرکت‌‌ در کمیسیون مشترک اقتصادی هند-ایران به دهلی‌نو سفر کند که  خبر از آغاز دوره‌ای جدید برای 2 کشور می‌دهد.

  تذکر هیأت نظارت بر مطبوعات به «رجا نیوز»
در جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات، مقرر شد به پایگاه خبری «رجا نیوز» تذکر داده شده و مراتب برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شود. به‌گزارش دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات، در جلسه روز دوشنبه 10آبان‌ماه1400، ضمن بررسی گزارش محتوایی رسانه‌ها، مقرر شد به پایگاه خبری «رجا نیوز» به‌دلیل انتشار مطلبی با عنوان «8 سال عبرت کافی نیست؟» تذکر داده شود و مراتب برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شود. همچنین در این جلسه مقرر شد به روزنامه‌ جهان صنعت به‌دلیل تخلفات محتوایی تذکر داده شود.

  انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از صداوسیما
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس و برخی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه ما قانونی را تصویب و ابلاغ کنیم، اما نظارت بر اجرا نداشته باشیم مؤثر نیست، بلکه باید با نظارت دقیق، در اجرای آن نیز سهیم باشیم. به گزارش ایلنا، وی با اظهار نگرانی از وضعیت صداوسیما افزود: آیا واقعا صداوسیمای ما در طراز کشوری است که انقلاب کرد و اسلامی  است؟ بخشی از برنامه‌ها خلاف شرع است که باید جلوی آن گرفته شود. آیت‌الله نوری همدانی در ادامه وضعیت فرهنگی در فضای مجازی را نگران‌کننده دانست و افزود: امروز با بسته شدن فضای مجازی مخالف هستم، اما باید نسبت به کنترل ناهنجاری‌های آن حساس بود. متأسفانه دشمنان، جوانان و خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند که در مقابل این نقشه دشمن، باید اقدامات مناسبی انجام گیرد. وی در پایان ایجاد شبهه در فضای مجازی نسبت به اسلام و انقلاب و شیعه را فراوان دانست که نیازمند پاسخگویی است.

  انهدام ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات از انهدام ۷۸باند قاچاق اسلحه و مهمات خبر داد. به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در وزارت اطلاعات، ۷۸باند قاچاق اسلحه و مهمات طی ۶ماهه اول سال۱۴۰۰ شناسایی و منهدم شده‌اند. در این عملیات‌ها ۲۱۷۰قبضه سلاح شامل ۴۷۳قبضه اسلحه جنگی، ۶۸۵قبضه اسلحه شکاری، ۷۸۲قبضه اسلحه کمری و ۲۳۰قبضه انواع سلاح‌های دیگر کشف و با هماهنگی دستگاه قضایی ۲۰۱نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید