• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144383
+
-

خبرهای کوتاه/ صدور سند مالکیت برای 2تالاب بین‌المللی گلستان

سند مالکیت تالاب‌های بین‌المللی آلماگل و آلاگل در شهرستان گنبدکاووس به مساحت ۲هزار هکتار صادر شد. 3تالاب بین‌المللی ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس شامل آلاگل، آلماگل و آجی گل در مجموع حدود 3هزار هکتار مساحت دارند. به‌گزارش ایسنا حیدر آسیابی، رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و تلاش اداره ثبت اسناد و املاک استان، برای حفظ حریم این تالاب‌ها و جلوگیری از زمین‌خواری، سند مالکیت این زمین‌ها به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع صادر شده و سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌تواند با انجام مراحل قانونی این اسناد را به نام خود انتقال دهد. وی افزود: سند تالاب بین‌المللی آجی‌گل گنبدکاووس هم پیش‌تر در دل اراضی منابع طبیعی، حدنگاری و سند آن صادر شده است. رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: تعیین حد و مرز اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور سند مالکیت یکی از اولویت‌هایی است که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان دنبال می‌کنیم و با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در اداره کل ثبت اسناد و مالکیت استان تاکنون حدنگاری حدود ۹۶درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان انجام شده و اسناد آنها به‌تدریج در حال صدور است. 

  ورود پرندگان مهاجر به تالاب پیرسلمان اسدآباد 
تالاب پیرسلمان شهرستان اسدآباد طی روزهای اخیر میزبان شمار زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی شده است. رضا اسکندری رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسدآباد گفت:   اینک شمار زیادی از گونه‌های مختلف ازجمله «حواصیل سفید» و «حواصیل خاکستری»، «چنگر»، «اُردک سرسبز» و «چشیم» در تالاب پیرسلمان به‌سر می‌برند که علاوه بر این سد «نعمت آباد» اسدآباد نیز پذیرای پرندگان مهاجر است. وی گفت: کاهش بارندگی و خشکسالی موجب افت سطح آب تالاب پیرسلمان شده که با وجود این،  این تالاب به‌علت پوشش گیاهی مناسب به محلی امن برای حضور پرندگان مهاجر تبدیل شده است.

  بازگشت ۲۲۴۵هکتار از اراضی قله دماوند به بیت المال
با پیگیری‌های انجام شده، سند یک پلاک دیگر از قله دماوند به مساحت ۲۲۴۵هکتار به‌نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد. به گزارش همشهری مسعود منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده، سند یک پلاک دیگر از قله دماوند به مساحت ۲۲۴۵هکتار به‌نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد. وی گفت: مجموع آن چیزی که به‌عنوان کوه دماوند می‌شناختیم ۱۰پلاک ثبتی با مساحت ۱۸هزارو۲۰۰ هکتار بود که با تلاش سازمان جنگل‌ها و مراتع و کمک سازمان ثبت و اسناد املاک کشور، سند ۸پلاک به مساحت ۱۴هزار و۲۰۰هکتار به نام این سازمان صادر شد. وی افزود: تنها یک پلاک دیگر از قله دماوند باقی مانده که مساحت آن هزار و ۶۰۰ هکتار است و در تلاش هستیم و امیدواریم با تعاملی که با سازمان ثبت و سازمان اوقاف داریم سند آن هم به‌نام سازمان جنگل‌ها و مراتع صادر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید