• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144382
+
-

روی خط خبر/ درخواست از سرکنسول ایران برای گسترش فعالیت‌ها فراتر از گردشگری زیارتی در عراق

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا بر گسترش همکاری‌های گردشگری ایران و عراق فراتر از سفرهای مذهبی و درمانی تأکید کرد.
به گزارش معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با مجتبی شصتی‌کریمی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا که در محل معاونت گردشگری برگزار شد، ظرفیت‌های مغفول‌مانده میان 2 کشور را برشمرد و احصای اقدامات اجرایی به‌منظور تحقق بهره‌مندی بیشتر فعالان گردشگری کشور از بستر فعال گردشگری مذهبی به‌ویژه در کربلا را در برنامه همکاری مشترک وزارت گردشگری و امور خارجه قرار داد.
وی گفت: بر بستر فعال گردشگری مذهبی میان 2 کشور ایران و عراق، می‌توان سایر شاخه‌های گردشگری ازجمله گردشگری سلامت، فرهنگی و طبیعت‌گردی را نیز فعال کرد و با مخاطب‌شناسی و شناخت دقیق ذائقه‌های مختلف در یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف گردشگری کشور، امکان تعاملات و ارتباطات بیشتری را در بخش گردشگری فراهم آورد.
شالبافیان با اشاره به اینکه مدار ارتباطی کربلای معلی هم‌اکنون از طریق گردشگری مذهبی، زیارت و سلامت برقرار است، تأکید کرد: می‌توان با ساماندهی و هدفمندسازی دقیق از جریان موجود به نفع فعالان گردشگری کشور و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از بحران کرونا بهره بیشتر برد. مجتبی شصتی‌کریمی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز برای هرگونه همکاری به‌منظور شکوفایی بستر همکاری‌های دوسویه گردشگری ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.

  نگهداری بدون مجوز گونه‌های حیات‌وحش جرم است
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: نگهداری بدون مجوز گونه‌های حیات وحش جرم و تخلف محسوب و با متخلف برخورد قانونی می‌شود.
 حمید ریگی به ایرنا گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری غیرمجاز یک رأس بره آهو، یگان حفاظت محیط‌زیست استان پس از اخذ مجوزهای لازم به محل اعزام و گونه مورد نظر را در منزل شخصی شناسایی و کشف کرد. 
وی گفت: در این خصوص یک نفر متخلف دستگیر و به‌منظور پیگیری موضوع به مقام قضایی استان تحویل شد.
 فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان افزود: بره آهوی کشف شده پس از انجام معاینات اولیه و بیومتری به یکی از مراکز مجاز نگهداری منتقل شد تا در زمان مناسب در یکی از زیستگاه‌های استان رهاسازی شود.

  عرضه صنایع‌دستی ایرانی در بازارچه خیریه سازمان ملل
صنایع‌دستی ایران در مراسم سالانه بازار خیریه سازمان ملل متحد عرضه شد. این بازار همه‌ساله به همت انجمن همسران سفرا و دیپلمات‌های مقیم ژنو برگزار می‌شود.
به‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، این رویداد با هدف ترغیب کشورها به مشارکت در برنامه‌های خیریه سازمان ملل متحد، با حضور ده‌ها کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران در محل کاخ ملل برگزار و در بخشی از این بازار خیریه، آثاری از هنرمندان صنایع‌دستی ایران نمایش داده شد.
در این رویداد، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو، مجموعه‌ متنوع و ارزشمندی از آثار صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی استان‌های مختلف ایران را به نمایش گذاشت که جزو پربازدیدترین غرفه‌های مراسم امسال بود.
در این رویداد بین‌المللی مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو به همراه جمعی از مقامات سازمان ملل به‌صورت اختصاصی از غرفه ایران بازدید و سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو نیز هدیه‌ای نفیس از صنایع‌دستی کشورمان به او هدیه کرد.
انجمن زنان ملل متحد در ژنو، یک سازمان خیریه بین‌المللی با عضویت بیش از 100 کشور جهان است که یکی از اهداف آن کمک به زنان و دختران نیازمند است.
 این انجمن همچنین به‌عنوان محفلی برای ایجاد دوستی و همدلی میان همسران دیپلمات‌های مستقر در ژنو و تشویق کارهای داوطلبانه خیریه و جمع‌آوری کمک از این طریق برای نیازمندان فعالیت
 دارد.
هفته گذشته نیز در نخستین جشنواره عرضه محصولات فرهنگی و هنری کشورهای آسیایی که به ابتکار انجمن همسران سفرای کشورها در ژنو در محل سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) برگزار شد، تعدادی از آثار صنایع‌دستی هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته شد.
در این جشنواره ۲۰ کشور آسیایی ازجمله ایران حضور داشتند و محصولات متنوع صنایع‌دستی ایرانی شامل ترمه، قلم‌کاری، منبت، گلیم، قالیچه و... به نمایش درآمد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید