• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144319
+
-

دیگه چه خبر؟/ ۲۵۰۰ کیلو پانسمان بیماران پروانه‌ای گم شد

خبر اول اینکه مدیرعامل خانه ای‌بی از مفقود شدن ۲۵۰۰کیلو از پانسمان بیماران ای‌بی (پروانه‌ای) خبر داده و از مسئولان قضایی و بهداشتی درخواست کرده که ضمن پیگیری این موضوع، برای ادامه تامین پانسمان‌های این بیماران نیز فکری صورت گیرد. حجت‌الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی‌گلپایگانی در نشستی خبری که به مناسبت هفته جهانی بیماران پروانه‌ای در خانه ای‌بی برگزار شد، به تشریح مشکلات تامین پانسمان بیماران ای‌بی پرداخت و با ابراز نگرانی نسبت به رو به اتمام بودن پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای، گفت: «امروز تقریبا ۲۵۰۰کیلو از این پانسمان مفقود شده است و متأسفانه کسی پاسخگو نیست. اگر پانسمان وارد بازار آزاد شده، با عوامل آن برخورد کنند.» ایسنا گزارش کرده که هاشمی‌گلپایگانی از بهزیستی هم گلایه کرد و گفت: «بهزیستی می‌گوید ما ماهانه یک‌میلیون‌و۵۰۰هزار تومان به بیماران پروانه‌ای پرداخت می‌کنیم اما اینطور نیست و بیمار ای‌بی امروز تنها حدود ۳۲۰هزار تومان آن هم به شرط اینکه عضو بهزیستی باشد و معلولیتش تأیید شده باشد، دریافت می‌کند.» مدیرعامل خانه ای‌بی می‌گوید: «یکی از مشکلات مهم ما این است که وقتی یک بیمار از شهرستان با مشکلات خاصی به تهران مراجعه می‌کند و باید در تهران مورد‌جراحی و مراقبت قرار‌گیرد، ممکن است این جراحی‌ها هفته‌ها طول بکشد و نمی‌تواند هر بار برود شهرستان و دوباره به تهران بیاید. برخی بیماران به‌دلیل توده‌های سرطانی، دست یا پایشان قطع می‌شود. در این شرایط اینها نیاز به اسکان دارند. به این معنا که وقتی بیمار مراجعه می‌کند، بتواند در آسایشگاه اسکان داشته باشد و ما کار پزشکی‌اش را دنبال کنیم. برخی خانواده‌ها برای مقطعی نمی‌توانند از فرزندشان مراقبت کنند و نیاز دارند که برای مدتی به‌صورت پانسیون از خانه ای‌بی کمک بگیرند. ما به زمینی نیاز داریم که آسایشگاه و کلینیک در آن ایجاد شود.»

هر دقیقه یک تصادف در تهران رخ می‌دهد
خبر بعد هم اینکه سرهنگ محمد رزاقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده روزانه ۱۷۰۰تصادف اعم از جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد. رازقی که در همایش مهندسی و ایمنی ترافیک سخن می‌گفت، عنوان کرد: شهر تهران جمعیتی حدود ۹میلیون نفر دارد. در این شهر روزانه حدود ۱۷۰۰تصادف رخ می‌دهد و به‌عبارتی دیگر می‌توان گفت که هر یک‌دقیقه یک‌تصادف در معابر پایتخت رخ می‌دهد.
براساس گزارش ایسنا، او شمار موتورسیکلت‌ها در تهران را 4میلیون‌و۲۰۰هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: معادل همین تعداد نیز خودرو در تهران شماره‌گذاری شده و علاوه بر آن تعداد قابل‌توجهی خودرو نیز در حال تردد در معابر است که دارای پلاک شهرهای دیگر است. رزاقی با بیان اینکه حدود ۶۶۰تقاطع هوشمند درتهران داریم، گفت: مشکل اصلی ما فوتی‌های موتورسیکلت‌سواران است که باید این موضوع و مشکل حل شود. معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعاملات مناسب و سازنده‌ای با کمیسیون‌های فنی به میزان ۳۳۶جلسه و کمیته فنی ۲۵جلسه و ۱۴جلسه با موضوع ساماندهی موتورسواران برگزار شده است و جلسات تخصصی و نشست‌های مشترک با مجموعه شهرداری و معاونین آن داشته‌ایم. طرح موتور‌یار در این مدت بسیار اثر‌گذار بوده و توانسته است آمار تخلفات موتورسواران را تا حدود زیادی کاهش دهد.

۴۵ روز تا نهایی‌شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان
مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 9آبان‌ماه1400 در نشست علنی خود گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به تقاضای فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار را در دستور کار داشت. براساس گزارش فارس، نخستین دستور‌جلسه علنی مجلس، بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بود که نمایندگان پیش از این 3ماده آن را در جلسات علنی پیشین به تصویب رسانده بودند و در نشست دیروز به‌دلیل مبهم‌بودن ماده4 این لایحه، با ارجاع آن به کمیسیون آموزش موافقت کردند. پس از ارجاع لایحه رتبه‌بندی به کمیسیون، رئیس مجلس تأکید کرد که کمیسیون حداقل طی 10روز ابهامات را رفع کند تا لایحه دوباره به صحن بازگردد. در جریان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان، سیدمحمد حسینی، معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور، طی نامه‌ای میثم لطیفی، رئیس سازمان امور استخدامی کشور را به‌عنوان نماینده دولت برای بررسی این لایحه جهت حضور در جلسات صحن و کمیسیون‌ها به مجلس معرفی کرد. در حاشیه نشست علنی هم علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت دولت با تخصیص ۲۵هزار میلیارد تومان جهت رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان در ۴۵روز آینده نهایی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید