• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144247
+
-

قهرمان تنها

پرسپولیس برای تکرار موفقیت‌هایش در لیگ برتر، مسیر سختی در پیش دارد

بهروز رسایلی  

با یک پیروزی دشوار در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس 6 امتیازی شد و کنار سایر مدعیان در بالای جدول رده‌بندی ایستاد. سرخپوشان در دیدار برابر نساجی حسابی اذیت شدند و پیروزی‌شان تا آخرین ثانیه و سوت پایان داور در خطر بود. این مسابقه و کم و کیف واکنش‌ها به آن، بیش از هر زمان دیگری نشان داد پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم و ثبت «دبل هت‌تریک» چه کار دشواری دارد.

  برنده‌ای شبیه به بازنده
اردوی پرسپولیس بعد از پایان بازی با نساجی طوری بود که اگر کسی نتیجه را نمی‌دانست، متوجه نمی‌شد سرخپوشان برنده مسابقه شده‌اند یا بازنده آن! در میکس‌زون و بقیه نقاط ورزشگاه خبری از شادی و هیجان نبود. یحیی گل‌محمدی از بلاتکلیفی باشگاه شکایت داشت، حمید مطهری مدعی شد مسایل مالی و مدیریتی روی حوزه فنی سایه انداخته است، بازیکنان از بدقولی مسئولان گلایه داشتند و خلاصه هیچ اثری از نشاط یک پیروزی مهم به چشم نمی‌خورد. آن بالا هم مجید صدری، سرپرست موقت باشگاه بدون جواب دادن به سؤالات خبرنگاران از دست آنها گریخت. این رفتار معمولا از مدیرانی سر می‌زند که تیم‌شان بازی را باخته و روی مدار ناکامی است، اما داستان در مورد پرسپولیس فعلی فرق دارد. آنها برنده‌ای شبیه به یک بازنده بودند.

  بدون پول، بدون مدیر
چندی است که تکلیف مدیریت باشگاه استقلال روشن شده و از قضا نخستین گام‌های مصطفی آجورلو هم هواداران را به آینده تیم امیدوار کرده است. در پرسپولیس اما فعلا خبری از این داستان‌ها نیست. باشگاه مدیرعامل ندارد و سیاست‌های سرپرست موقت هم بازخوردهای ضد‌و نقیضی بین هواداران دارد. از سوی دیگر مشکلات مالی هم قابل کتمان نیست. به هر حال چالش بسیار بزرگ باشگاه در هفته‌های اخیر، تامین طلب گابریل کالدرون و باز کردن پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی بود. احتمالا تمرکز بر همین مسئله هم باعث غفلت از سایر نکات شده و سر و صدای ضمنی بازیکنان را بلند کرده است. به علاوه مدت‌هاست کادرفنی از ضرورت جذب بازیکن خارجی سخن می‌گوید، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است؛ آنچه هم به بسته بودن پنجره باشگاه مربوط می‌شود و هم بی‌ارتباط با کمبود نقدینگی در پرسپولیس نیست.

  هواداران نگران
هواداران پرسپولیس هم این روزها خیلی نگران به‌نظر می‌رسند. غیر از همه آنچه گفتیم، این بیم و دلهره ریشه در مسایل فنی هم دارد. واکنش‌ها به پیروزی برابر نساجی، در رسانه‌ها و فضای مجازی طوری بود که به ندرت می‌شد ردی از رضایت در آنها پیدا کرد. به هر حال مردم می‌بینند که این پرسپولیس مخصوصا در فاز دفاعی آن تیم مستحکم و مقتدر فصول گذشته نیست. پرسپولیس زیاد موقعیت گل می‌دهد و راحت‌تر از قبل گل می‌خورد. استقلال تاجیکستان برابر سرخ‌ها چند بخت مسلم گلزنی داشت، الهلال 3 گل به این تیم زد و فولاد و نساجی هم دروازه حامد لک را باز کردند. به علاوه فولادی که 3 گل از پرسپولیس خورد، هفته بعدش هم 3گل از آلومینیوم اراک دریافت کرد. کنار هم قرار دادن این مسایل و توجه به این نکته که این فصل مدعیان سفت و سخت و پرشماری در کورس قهرمانی هستند، طبیعتا مایه نگرانی هواداران می‌شود. راه گریز از این فضا هم آن است که پرسپولیس هم از نظر مدیریتی تعیین تکلیف شود و هم درون زمین، در بخش فنی فوتبال بهتری ارائه بدهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید