• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144239
+
-

ژست فرانسوی

استقلال شدیدا به بازیکنان فرانسوی علاقه‌مند شده است! بعد از کوین یامگا دیروز رودی ژستده هم قرارداد بست و حالا یک بازیکن باید برود

ژست فرانسوی

امیرحسین اعظمی
4روز بعد از حضور رودی ژستده در ایران، باشگاه استقلال با این مهاجم بنینی‌تبار فرانسوی قرارداد 2ساله امضا کرد تا بعد از کوین یامگا، استقلال از دومین بازیکن خارجی‌اش رونمایی کند. حالا مشکل اصلی آبی‌ها پر بودن لیست این تیم است، موضوعی که استقلال را برای ثبت این قرارداد در سازمان لیگ با مشکل مواجه خواهد کرد. براساس قوانین سازمان لیگ هر تیم لیگ برتری فقط می‌تواند از 20بازیکن بالای 23سال استفاده کند، بنابراین لیست بزرگسالان استقلال دیگر جای خالی ندارد و به همین دلیل آبی‌های پایتخت باید نام یک نفر را از لیست خارج کنند.
لیست بازیکنان بالای 23سال باشگاه استقلال بعد از عقد قرارداد با ژستده بدین شرح است: 1- سیدحسین حسینی 2- رشید مظاهری 3-وریا غفوری 4- محمدحسین مرادمند 5- سیاوش یزدانی 6- روزبه چشمی 7- زبیر نیک‌نفس 8- سیداحمد موسوی 9- ابوالفضل جلالی 10- آرش رضاوند 11- ارسلان مطهری 12- آرمان رمضانی 13- امین قاسمی‌نژاد 14- محمدرضا آزادی 15-سعید مهری 16- بابک مرادی 17- کوین یامگا 18- محمد دانشگر 19- مهدی مهدی‌پور 20- عارف آقاسی 21- رودی ژستده.
هم‌اکنون مشکل اصلی استقلال احمد موسوی است، بازیکنی که 3روز مانده به شروع لیگ برتر در لیست مازاد فرهاد مجیدی قرار گرفت ولی این بازیکن حاضر نیست قراردادش را با استقلال فسخ کند. موسوی از رفتار باشگاه و مجیدی بسیار ناراحت است و تصمیم گرفته از اختیارات خودش با توجه به قراردادی که دارد استفاده کند. استقلال به هیچ عنوان بدون توافق با موسوی نمی‌تواند این بازیکن را از لیست خارج کند و جالب اینجاست که ژستده بدون حضور در تمرینات استقلال، همچنان باید منتظر بماند تا استقلال موسوی را برای کنار گذاشتن از تیم راضی کند. البته حالا که مدیران استقلال از دومین خرید خارجی رونمایی کرده‌اند، حتما برای کنار گذاشتن یک بازیکن از لیست، تمهیدات لازم را درنظر گرفته‌اند ولی باشگاه هیچ توافقی با موسوی نداشته و این موضوع در نوع خودش قابل تامل است.

   جای من بودید چه‌کار می‌کردید؟
موسوی با اتفاقاتی که در چند هفته اخیر رخ داد، هرگز حاضر نیست از استقلال برود. او چند روز پیش جلسه‌ای با مصطفی آجورلو و مجیدی داشت و خطاب به آنها گفت: «آیا این درست است که 3روز مانده به شروع لیگ نام مرا در لیست مازاد قرار دادید؟ شما من را می‌شناسید، من کوچک‌ترین حاشیه‌ای برای تیم درست نکردم و در این مدت هم سکوت کردم. اگر سرمربی قصد کنار گذاشتن مرا داشت، چرا بلافاصله بعد از بازی با الهلال این موضوع را اعلام نکرد تا من هم بدون مشکل خاصی جدا شوم؟» موسوی از طرفی بابت از دست دادن پیشنهادهایش نیز ناراحت است و در این جلسه تأکید کرد: «من چند پیشنهاد خوب داشتم اما آنها را رد کردم چون می‌دانستم که قرار است در استقلال بمانم. ولی شما 3روز مانده به شروع لیگ مرا کنار گذاشتید. حالا من باید به کدام تیم بروم؟ شما جای من بودید چه‌کار می‌کردید؟»
به هر حال استقلال برای وارد کردن ژستده به لیست بازیکنانش، یا باید با موسوی برای فسخ قرارداد به توافق برسد یا بازیکن دیگری را از لیست کنار بگذارد. شایعه شده اگر استقلال با موسوی به توافق نرسد، شاید سراغ بازیکنانی مثل آرمان رمضانی، سعید مهری، محمدرضا آزادی یا بابک مرادی برود تا یکی از آنها را برای رفتن از استقلال راضی کند. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

   ژستده: دوست داشتم در کشوری مسلمان زندگی کنم
رودی ژستده بعد از امضای قراردادش با استقلال گفت: «صمیمانه از خوشامدگویی هواداران تشکر می‌کنم. استقلال در دنیای فوتبال یک باشگاه شناخته‌شده است. از دوستان و آشنایانم درباره شرایط باشگاه اطلاعات کسب کردم و مطالب خوبی را درباره استقلال به من گفته بودند. خوشحالم که اینجا هستم. در این مقطع از فوتبال حرفه‌ای‌ام دنبال یک چالش بزرگ بودم و وقتی باشگاه بزرگی مثل استقلال به من پیشنهاد داد، پذیرفتم. استقلال یک باشگاه بزرگ در دنیاست که طرفداران زیادی دارد. من هم خیلی راحت پیشنهاد را قبول کردم و به ایران آمدم.» او در قسمت دیگری از حرف‌هایش تأکید کرد: «دین مردم کشور ایران نقش مهمی در تصمیمم داشت. من همیشه دوست داشتم در یک کشور مسلمان زندگی کنم. حس فوق‌العاده‌ای دارم. یک چالش جدید، محیط جدید، تیم جدید، زندگی جدید و همبازی‌های جدید خواهم داشت. همیشه خوب است که چیزهای جدید را امتحان کنید و من هم این کار را کردم. امیدوارم به‌زودی به تیم ملحق شوم و با نفرات تمرین کنم. تلاش خواهم کرد تا انتظارات را برآورده کنم. من اهدافی برای خودم دارم و بهتر است این اهداف را برای خودم نگه داردم چون تصویر ذهنی‌ من هستند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید