معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران درباره روند هوشمندسازی در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد. لطفالله فروزنده به شهر گفت: «شهردار تهران همه معاونان را ملزم کرده که فرایندهای خدماترسانی به مردم شناسایی و در گام دوم این خدمات بلافاصله هوشمند شود که با برنامه زمانبندی که در اسناد بالادستی پیشبینی شده، تهران به یک شهر هوشمند تبدیل شود.»
او عنوان کرد: «امروزه با توسعه تکنولوژی، مدیریت و اداره یک مجموعه مانند شهر بدون نگاه هوشمند امکانپذیر نیست و باید به سمت شکلدهی شهر هوشمند حرکت کرد.»
او هوشمندسازی را سبب خدمتگرفتن آسانتر شهروندان، ایجاد شفافیت، افزایش سرعت ارائه خدمات و عمق و کیفیت خدمات ارائهشده شهرداری به شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: «راهبرد و رویکرد اصلی شهرداری تهران هوشمندسازی است و مهمترین محور برنامههای شهردار جدید هم هوشمندی شهر است، بهطوری که شهردار تهران الزام کرده که در خود شهرداری هوشمندسازی پیاده شده و براساس آن خدمترسانی به شهروندان انجام شود.» فروزنده یادآور شد: «شهروندانی که کم و بیش با فضای مجازی آشنا هستند از «تهران من» استفاده میکنند. از طرف دیگر بسیاری از خدمات شهرداری غیرحضوری و الکترونیک شده است و تا جایی که میتوان باید خدمات را بهصورت الکترونیک ارائه و حضور فیزیکی را کم کرد؛ چرا که این اقدام تأثیر زیادی روی ترافیک، صرفهجویی در وقت و ارائه خدمات شفاف دارد.»
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب :
144159
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/ADZ2O
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved