• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144151
+
-

شهردار تهران از پروژه‌های شهر ری بازدید کرد و در جمع نخبگان و اهالی ری حضور یافت

بازدید مدیریت شهری از منطقه‌20 تهران

گزارش
بازدید مدیریت شهری از منطقه‌20 تهران

شهردار تهران بازدید‌های هفتگی خود از مناطق پایتخت ‌را از شهر‌ری و منطقه‌۲۰ تهران آغاز کرد.
به گزارش همشهری، علیرضا زاکانی، معاونان، مدیران ستادی و برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، همگی به بازدید از شهرری رفتند و ضمن دیدار از نقاط مختلف منطقه‌20 به گفت‌وگو با شهروندان جنوب تهران پرداختند. شهردار در این دیدار بر تحول روح و کالبد شهر تأکید کرد و از طرح‌های شهرداری برای پروژه‌های شهر ری سخن گفت. بازدید شهردار و مدیران شهری از حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد و آنها در ادامه به بررسی برخی پروژه‌ها مانند تقاطع غیرهمسطح جاده معدن و بام ری، کارخانه سیمان ری و زمین چمن شهر سالم پرداختند. زاکانی همچنین به دیدار خانواده معظم شهید علی معطری، از شهدای دفاع‌مقدس رفت.
در بخشی از این بازدید شهردار تهران در جمع نمازگزاران مسجد ارشاد شهرری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کلانشهر تهران، گفت: درباره شهر تهران، رهبر معظم انقلاب فرمودند که تهران یک کشور است که اگر آن را بسازیم، الگویی برای سایر نقاط کشور و حتی فرای مرزهای جغرافیایی خواهد بود.
شهردار تهران ادامه داد: وقتی صحبت از تهران می‌کنیم، باید توجه کنیم که دارای مناطقی است که تنها منطقه‌۲۰ آن که ری است، قدمت ۸‌هزار ساله دارد. ری در گذشته مانند نگین انگشتری در ایران می‌درخشید و منطقه‌ای با چنین قدمت و پیشینه درخشانی امروز گرفتار چنین مشکلاتی است. زاکانی ادامه داد: تهران نیازمند تحول است و افتخار داشتیم که نقطه ابتدایی این تحول را از ری آغاز کنیم. در این ۴۲‌سال کارهای خوبی در تهران صورت‌گرفته، البته اشکالاتی بوده و ما از کارهای خوب باید استفاده و از کارهای بد عبرت بگیریم. از گذشته به‌عنوان چماق استفاده نکنیم و توجه ما باید به آینده باشد. شهردار تهران ادامه داد: البته امروز که بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که کالبد شهر نیز نیاز به توسعه دارد. مثلا در تهران ۱۲‌هزار هکتار بافت ناپایدار وجود دارد که بیش از ۴‌هزار هکتار آن بافت فرسوده است. زاکانی عنوان کرد: از نظر کالبدی نیازمند کار بزرگ هستیم اما اولویت توجه به روح شهر و تحولات فرهنگی و هویت و ایجاد عدالت در شهر تهران است. مثلا در یک منطقه جنوبی سرانه فضای سبز ۲.۶‌متر و در یک منطقه شمالی ۱۲۲‌متر است. او ادامه داد: وقتی صحبت از عرض و طول کار می‌‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که مثلا در ۷ خط متروی تهران برای تکمیل ظرفیت اساسی ۶۰‌هزار میلیارد اعتبار نیاز است. هم‌اکنون ۳۶۴ واگن از خارج است و دو‌سوم واگن‌ها نیز نیاز به اورهال دارد. در اتوبوسرانی نیز ۵۰‌هزار میلیارد تومان باید برای نوسازی آن هزینه کنیم. همچنین 3خط باقیمانده نیز ۲۰۰‌هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد.

بهانه‌ای برای کار‌نکردن وجود ندارد
شهردار تهران با بیان اینکه دیگر بهانه‌ای برای کار‌نکردن نیست، ادامه داد: پرونده تعارض در مدیران نظام بسته شده و همه نهادها ید واحد هستیم و در هیچ دوره‌ای این مسئله به این شکل وجود نداشته است، بنابراین بهانه‌ای وجود ندارد و وظیفه ما کار است. زاکانی افزود: چند هزار معتاد متجاهر در شهر داریم که برای ما ننگ است. کودک‌کار، ننگ است و تبعیض و فساد، ننگ است. باید پرونده این مسائل را در تهران ببندیم که در این زمینه با استاندار و هیأت دولت جلسه‌های متعدد برگزار شده و شهرداری متولی شده تا به همه کمک کند تا زشتی‌ها و پلشتی‌ها را از تهران جمع کنیم. در واقع ما نوکری این افراد را می‌کنیم تا آنها را به جامعه بازگردانیم. او ادامه داد: تهران چند‌هزار زندانی دارد که ما در شهرداری وظیفه داریم نوکری خانواده‌های آنها را بکنیم و شهر باید مدرسه و کارخانه، محل کار و تلاش و کوشش شود.
شهردار بیان کرد: امروز در شهر ری حدود ۲۲ مصوبه تنظیم شد برای خدمت و نوکری به مردم که از این اقدام‌ها می‌توان به کارخانه سیمان با چند‌ده هزار متر زیربنا اشاره کنم که تحویل شهرداری شده است و تبدیل به کارخانه نوآوری می‌شود.
شهردار تهران افزود: یکی دیگر از تصمیمات ایجاد تفرجگاه مجاور بزرگراه امام علی(ع) بود که اگر این دست اقدام‌ها انجام شود، معادله فاصله شمال تا جنوب شهر را می‌توانیم تغییر دهیم. زاکانی ادامه داد: ناظر به حرم حضرت عبدالعظیم و پیرامون آن، بنا شد مجموعه بیمارستانی درباره درمان بیماری‌های سرطانی تاسیس شود که خیرین هم آماده و پای کار هستند. در مورد آرامستان‌ها‌ نیز دنبال این هستیم که در شرق و غرب‌ تهران ‌آرامستان داشته باشیم و در این زمینه با اوقاف نیز برای همکاری صحبت‌‌هایی انجام دادیم. همچنین آرامستان جنوب تهران را ‌باید به یک مجموعه زنده تبدیل کنیم. او بیان کرد: بررسی برخی از پروژه‌هایی که تعیین‌تکلیف نشده را نیز دنبال می‌کنیم. مثلا پروژه‌ای در کنار برج طغرل با ۴۲۰‌هزار زیربنا نیاز به تکمیل دارد. باید بتوانیم گام به گام آرامش و تغییر و تحول در تهران را با هم تجربه کنیم. شهردار تهران پس از سخنرانی، در گفت‌وگو با شهروندان در پاسخ به دغدغه معیشتی برخی از آنها عنوان کرد: در مورد مسائل معیشتی شهرداری مستقیما مسئولیت ندارد اما خودمان را مدیون می‌دانیم که در این مسیر خدمت کنیم چون وظیفه انسانی و مسئولیت اجتماعی ما‌ست. اما کلیت مسائل معیشتی بر‌عهده دولت است که البته تلاش شبانه‌روزی دولت را در این زمینه شاهد هستیم. زاکانی گفت: شهرداری ۱۶۸۰۰ پست دارد و ۵۸‌هزار کارمند رسمی و ۴۰‌هزار نیروی شرکتی. بنده نوشتم که در جذب نیروی جدید را باز نکنید الا جاهایی که نیاز است. اما برای تبدیل وضعیت آزمون جذب برگزار و تبدیل وضعیت ۲۱۰۰‌نفر انجام خواهد شد. شهردار تهران یادآور شد: دو‌سال‌و‌نیم بود که شهرداری در تنش برای تامین حقوق کارکنانش بود که البته ما به لطف خدا در همان‌ ماه اول از این عرصه گذشتیم. همچنین امروز در شهرداری ناظر به مفسده اینگونه عمل می‌کنیم که نخستین اشتباه یک فرد آخرین اشتباه او خواهد بود. در این برنامه جعفر بندی شربیانی عضو شورای شهر تهران، سجاد محمد علی‌نژاد مشاور و مدیرکل حوزه شهردار، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق، محمد مقدم سرپرست حراست، داوود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی، مجتبی شفیعی معاون حمل‌ونقل و ترافیک، محمد‌امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی و تنی چند از دیگران مدیران ستادی شهرداری تهران حضور داشتند.

نقش مداحان در استمرار شعائر محرم و صفر
شهردار تهران روز جمعه در بازدید از خانه مداحان اهل‌بیت(ع) گفت: اهمیت فعالیت مداحان آشکار و معلوم است .  یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که امام(ره) با همراهی مردم و با تمسک به اسلام، جریان ناب شیعی را تبدیل به یک حکومت کردند. بر همین اساس مداحان و دیگر افراد فعال در این زمینه پرچمداران و قافله سالار این حرکت هستند و ما هم معتقد به اساس وابستگی نهضت اسلامی به دستگاه سیدالشهدا هستیم که رشد و نمو آن نیز با تکیه به چنین فرهنگی میسر خواهد بود.

تلاش برای کم‌کردن فاصله شمال و جنوب تهران
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در بازدید از منطقه‌20 گفت: توجه به مردم شریف جنوب تهران بسیار پر‌اهمیت است و باید تأکید کنم مشکلات مناطق جنوبی پایتخت بسیار به هم شبیهند. اگر بخواهیم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در اداره شهر را متبلور کنیم، حل مشکلات تلنبار‌شده جنوب شهر مصداق این اقدام است. جعفر بندی شربیانی افزود: شهرداری و شورای شهر ششم در کنار هم به‌دنبال حل مشکلات و کم‌کردن فاصله شمال و جنوب تهران است و امیدوارم این شعار در این دوره از مدیریت شهری تحقق پیدا کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید