• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144158
+
-

همکاری دولت با شهرداری برای حل معضلات مدیریت پسماند

پسماند
همکاری دولت با شهرداری برای حل معضلات مدیریت پسماند

معاون رئیس‌جمهور، استاندار تهران، فرماندار شهرری و جمعی از مدیران و مسئولان محیط‌زیست از مجتمع دفع و پردازش آرادکوه بازدید کردند. به‌گزارش همشهری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در این بازدید بر لزوم فرهنگسازی‌ در حوزه مدیریت پسماند تأکید کرد. علی سلاجقه گفت: «از نظر من، مدیری در حوزه شهری موفق خواهد بود که بتواند یکی از معضلات محیط‌زیستی تهران را حل کند. خوشبختانه رویکرد توجه به محیط‌زیست در مجموعه استان تهران وجود دارد که ان‌شاء‌الله با شهرداری تهران وارد گفت‌وگو خواهیم شد تا تهران براساس الگویی مناسب در سطح دنیا مدیریت شود.»
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای مجموعه آرادکوه، طرح جامع مورد نیاز است، ادامه داد: «نباید فقط بر جابه‌جایی این مجموعه تأکید کنیم بلکه بسیاری از مسائل را می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های نوین در همین محدوده حل و فصل کنیم. ما در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که می‌توانیم با بهره‌گیری از آنها فناوری را در خدمت محیط‌زیست قرار دهیم؛ به شکلی که حتی می‌توان همین منطقه را به‌عنوان منطقه‌ای گردشگری مورد بهره‌برداری قرار داد.» او با تأکید بر موضوع تفکیک زباله از مبدأ گفت: «هم‌اکنون شهرداری تهران به سمت جمع‌آوری مخازن زباله رفته تا در مرحله بعد تفکیک از مبدأ محقق شود. ما باید تولید زباله را به حداقل برسانیم. پسماند باید به‌درستی مدیریت شود و به سمت هوشمند‌سازی‌ و حداقل‌رسانی پسماند حرکت کنیم.»
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این بازدید گفت: «تمام برنامه‌های ما این است که در وهله اول ورودی زباله به آرادکوه کاهش یابد. هم‌اکنون با شروع بهره‌برداری از مرکز پسماند‌های حجیم، حدود ۷۰۰تن زباله‌های ورودی به آرادکوه کاهش پیدا کرده است.» محمدمهدی عزیزی اضافه کرد: «تأکید ما بر فرهنگسازی در زمینه تفکیک پسماند در مبدأ است، زیرا اگر به همین منوال پیش برویم شاید آرادکوه حدود ۱۰سال دیگر ظرفیت داشته باشد، ولی تمام کار‌ها براساس طرح جامع مدیریت پسماند پیش‌بینی شده و باید با استفاده از زباله‌سوز‌های جدید، استفاده از تبدیل پسماند به انرژی در قالب تبدیل پسماند به سوخت و تحویل آن به صنایع سیمان، تفکیک از مبدأ و رونمایی از سامانه‌های MRF دفن را کاهش‌دهیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید