• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144150
+
-

اسکات روایت می‌کند

ام‌جی‌ام تریلر رسمی فیلم « خانه گوچی» به کارگردانی ریدلی اسکات را انتشار داد. این فیلم الهام گرفته از داستان واقعی خانواده گوچی از مالکان بزرگ‌ترین کمپانی‌های طراحی و مد ایتالیاست.
 به گزارش وانیتی فر، در این فیلم که با استفاده از فیلمنامه روبرتو بنتیونگا و با اقتباس از کتاب «خاندان گوچی: داستانی مهیج درباره قتل، جنون، تشریفات و طمع» اثر سارا گوردن ساخته شده، 3دهه از تاریخ پرنوسان و برهه‌ها‌ و لحظات حساسی از تاریخ این خانواده ثروتمند به تصویر کشیده شده است؛ 3دهه همراه با عشق، خیانت، سقوط، انتقام و در نهایت قتل در فیلم خانه گوچی. با دیدن این فیلم به این مسئله پی می‌بریم که در پس یک نام، چه حوادث و اتفاقاتی نهفته است و اعضای یک خانواده تا کجا می‌توانند برای حفظ امپراتوری اقتصادی خود به جلو بروند و از پس چه اقداماتی برای حفظ موقعیت مالی و اجتماعی خود برمی‌آیند. در فیلم خانه گوچی که آخرین ساخته ریدلی اسکات است، ستارگانی نظیر آدام درایور، جرد لتو، لیدی گاگا‌،جرمی ایرونز، جک هیوستون، سلما هیک و آل پاچینو نقش‌آفرینی می‌کنند. بخش محوری داستان این فیلم به حادثه قتل رئیس و مالک پیشین کمپانی گوچی با طراحی و آمریت همسر سابقش اختصاص دارد.
پاتریسیا رجیانی (با بازی لیدی گاگا)، همسر سابق مائوریتزیو گوچی (با بازی آدام درایور) رئیس کمپانی بزرگ مد گوچی بود که در سال1998 به اتهام طراحی قتل همسر سابقش در دادگاهی جنجالی به 16سال زندان محکوم شد. بازی خوب لیدی گاگا در این فیلم در نقش پاتریسیا رجیانی، سبب شده تا منتقدان از هم‌اکنون او را از شانس‌های اصلی جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر زن، قلمداد کنند. درصورتی که وی به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم خانواده گوچی برنده جایزه اسکار شود، این دومین اسکاری است که به وی اختصاص خواهد یافت.
با وجود آنکه ریدلی اسکات فیلم خانه گوچی را در همکاری کامل با اعضای این خانواده ساخته است و این خاندان دیگر از سال1993 مالکیت برند گوچی را به‌عهده ندارد، پاتریسا گوچی، نواده گوچیو گوچی، بنیانگذار گوچی در بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه از طرف تمامی خاندان گوچی صحبت می‌کند، مدعی شده است که ما واقعا از مضمون این فیلم ناامید شده‌ایم. آنها (سازندگان خانه گوچی) هویت خانواده را دزدیده‌‌اند تا بتوانند با استفاده از آن به سود کلانی برسند و بتوانند درآمد هالیوود را افزایش دهند. خانواده ما هویت و حریم خصوصی مشخص خود را دارد؛ در عین حالی‌که مشکلی با صحبت کردن درباره یک‌سری از رویدادها نداریم، خطوط قرمزی داریم که نباید از آن عبور کرد. فیلم خانه گوچی 24نوامبر(3آذر) اکران می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید