• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 5 آبان 1400
کد مطلب : 143958
+
-

انتصابات در شهرداری طبق قانون پیش می‌رود

در پی انتشار خبر انتصاب «دستیار ویژه و مشاور شهردار در حوزه هوشمند‌سازی»، علیرضا زاکانی شهردارتهران ‌در‌حساب توییتری خود نوشت: «جهت پاسخگویی خدمت عزیزان، آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و صرفا از تجربه و دانش علمی ایشان در حوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده و این حکم صرفا برای اشراف و نظارت دقیق بنده از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده ‌است.»
 رسانه‌ها دیروز مهندس حیدری را دارای نسبت خانوادگی با شهردار و داماد او اعلام کرده‌بودند. رئیس شورای شهر تهران  ‌ در این‌باره گفت: «اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم و باید پیگیری کنم، اما قطعا انتصاب انجام شده صرفا براساس نسبت فامیلی نبوده و حتما توانمندی های فرد موردنظر لحاظ شده است.» مهدی چمران قبل از آغاز جلسه در جمع خبرنگاران گفت: «‌ درصورت نداشتن توانایی باید قانون (برکناری فرد منتصب) اجرا شود و حتما شهردار تهران هم تابع قانون خواهد بود.»
او درباره دخالت شورا در انتصابات هم تأکید کرد: «براساس قانون شورا دخالتی در انتصابات ندارد و نباید دخالت داشته باشد. شورا شهردار را انتخاب می‌کند و مسئولیت این کار بر‌عهده شهردار تهران است.»
او درباره نظارت بر فعالیت‌های شهرداری گفت: «نظارت بحث دیگری است، اما اینکه شورا بخواهد در انتصابات دخالت کند، خلاف قانون است. شهردار مسئول این کار است. مشورت تفاوت دارد و تا جایی که شنید‌ه‌ام با بعضی از اعضای شورای شهر مشورت‌هایی می‌شود، اما اینکه اعضای شورا بخواهند فردی را در سمتی قرار دهند، تخلف است.»
چمران در پاسخ به سؤالی درباره تعارض منافع و اینکه اگر انتصاب بستگان شهردار شامل این قانون شود، شورا چه‌کاری خواهد کرد، گفت: «هرچه در قانون هست باید اجرا شود و تفاوتی در این میان بین شهردار و دیگران وجود ندارد. از طرف دیگر اگر مسئولی توانایی انجام کار را نداشته باشد، شورا می‌تواند به شکل قانونی انتقاد و سؤال کند و تذکر بدهد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید