• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 آبان 1400
کد مطلب : 143835
+
-

تجلیل مدیریت‌شهری از قهرمانان کشتی

شهردارتهران: پایتخت نیازمند بازآفرینی هویتی است که بخشی از این هویت نیاز به پیشکسوتان ورزشی و نخبگان تهران دارد؛ ما باید تمام امکانات لازم را برای رسیدن به چنین هدفی فراهم کنیم / وزیر ورزش و جوانان: شهردار تهران‌ برای حل مشکلات ‌ 2 تیم استقلال و پرسپولیس پیشقدم شد و قرار است به‌زودی جلسه‌ای برای رفع مشکلات برگزار شود

گزارش
تجلیل مدیریت‌شهری از قهرمانان کشتی

مراسم تقدیر از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های جهانی۲۰۲۱ نروژ، در مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم(ع) واقع در خیابان فداییان اسلام با شرکت وزیر ورزش و جوانان، شهردار تهران و جمعی از پیشکسوتان و کشتی‌گیران برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: اعتقاد بر این است که روی سکوی قهرمانی رفتن کار ورزشکار است اما نگهداری قهرمانان و رعایت شرایط جسمی و روحی آنها وظیفه دیگران است. مدیران و تصمیم‌گیران به‌مثابه باغبان ورزشکاران هستند اما در تنه عظیم ورزش کشور خیلی‌ها یادگاری نوشتند و رفتند و فقط از ثمره ورزش کشور استفاده کردند بدون آنکه از آن نگهداری کنند. حمید سجادی افزود: واقعیت این است که در بسیاری از کشورهای دنیا آغاز مسابقات با حضور شهردار برگزار می‌شود و اعلام می‌کنند که مثلا افتتاح مسابقات آسیایی به‌دست شهردار یکی از شهرهای ژاپن افتتاح می‌شود. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم و شهردار تهران در رویدادهای ورزشی که در تهران برگزار می‌شود حضور داشته باشد و شهرداران و استانداران دیده شوند چون برای میزبانی زحمت می‌کشند. او به مشکلات 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره کرد و توضیح داد: وظیفه وزارت ورزش و جوانان رسیدگی به تیم‌های فوتبال هم است و خوشبختانه شهردار تهران، خود برای حل مشکلات این دو تیم پیشقدم شد و قرار است به‌زودی جلسه‌ای برای رفع مشکلات برگزار شود.
 وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند که در ورزش همگانی می‌توان از شهرداری کمک گرفت، افزود: پیشنهاد شده که برنامه‌ریزی، حمایت و تولیت ورزش همگانی به شهرداری‌ها سپرده شود؛ به‌ویژه در تهران که شهرداری بیش از هزار مجموعه ورزشی دارد. بارها به مجموعه وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند که در نگهداری و واگذاری و اجاره مجموعه‌های ورزشی باید از شهرداری ایده بگیرید؛ چرا که در حساب و کتاب و تعرفه‌ها بسیار دقیق است.
سجادی بیان کرد: حتما باید از ظرفیت سازمان ورزش شهرداری استفاده کرد و این سازمان الگو شود تا سایر ادارات کل در کشور هم همین راه  را برای توسعه ورزش همگانی دنبال کنند.
شهردار تهران نیز که در این مراسم حضور داشت با بیان اینکه ملی‌پوشان عرصه کشتی کشورمان، قهرمان ملی هستند، گفت: این کشتی‌گیران با مبنا قرار‌دادن خصلت و اخلاق پهلوانی رقابت و مدال‌های ارزشمندی را کسب کردند. این ورزشکاران توانستند غرور و عزت ملی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.
علیرضا زاکانی گفت: این خصلت نشان از ریشه‌دار‌بودن روحیه پهلوانی و کشتی در کشورمان دارد، برخلاف بسیاری از کشورها که با در خدمت‌گرفتن ورزشکاران درصدد کسب افتخار هستند.
او با بیان اینکه از 5سالگی همراه با پدر خود به سالن کشتی می‌رفت، خاطرنشان کرد: امیدوارم با سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که صورت می‌گیرد، چه درخصوص قهرمانان و علاقه‌مندان به ورزش خدمات بهتری را ارائه دهیم. من افتخار می‌کنم که در خدمت ورزش باشم.
او خطاب به کشتی‌گیران گفت: شما میراث گرانبهایی خلق کرده‌اید که باید قدر دانسته شود و مایه افتخار ماست. مهد کشتی، ایران است، این ورزش در خون و پوست ما قرار دارد. شهردار گفت: تهران نیاز به یک بازآفرینی هویتی دارد که بخشی از این هویت نیاز به پیشکسوت و نخبگان تهران دارد، ما باید تمام امکانات لازم را برای رسیدن به چنین هدفی فراهم کنیم.
رئیس فدراسیون کشتی نیز در این مراسم گفت: ابتدای صحبت خود می‌خواهم درباره مکانی که امروز گرد هم آمدیم (مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم) توضیح دهم و باید بگویم در گذشته این مکان کارخانه تولید چرم بود و سال۸۵ که در شورای شهر تهران مسئولیت گرفتم موضوع را دنبال کردم تا شهرداری منطقه این مجتمع را تصاحب کرد. علیرضا دبیر با بیان این مطلب که این مجموعه دارای سند است، افزود: براساس مصوبه شورای شهر تهران قرار بود ۴سالن ساخته شود که تنها جنوب آن ساخته شد و ساختمان‌های شرق و غرب و شمال آن باقی‌مانده که امیدوارم شهردار تهران آن را دنبال کند و به سرانجام برسد. دبیر با بیان این مطلب که شهردار تهران بعد از رئیس‌جمهور اجرایی‌ترین فرد است، ادامه داد: هر اقدامی در تهران انجام شود به تبع آن در دیگر شهرها نیز اتفاق می‌افتد. ظرفیت شهرداری تهران به‌اندازه ۱۰وزارتخانه است و مردم از آشپزخانه تا مکان دفن با شهرداری تهران سر و کار دارند.
رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: بزرگان کشتی یادشان است که در گذشته 1.5میلیون نفر کشتی‌گیر فعال در کشور داشتیم که امروز براساس آمار ثبت‌شده نزدیک به ۳۰هزار نفر است. من در مازندران گفتم کشتی در تهران از بین رفته است و نگذارید در مازندران نیز همین اتفاق رخ دهد. اگر کرمانشاه، مشهد، تهران و مازندران در رقابت با یکدیگر باشند، کشتی آزاد بسیار پیشرفت می‌کند.

مکث
قهرمانان و مدال‌آوران سرمایه مردم هستند

معاون شهردار تهران در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی، گفت: شما ورزشکاران سرمایه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران هستید، سرمایه مردم فقط مادی نیست، بلکه آنچه مهم است، نیروی انسانی و قهرمانانش است. محمدامین توکلی‌زاده با بیان اینکه قرار بود این مراسم هفته گذشته برگزار شود، خطاب به کشتی‌گیران گفت: تا رسیدن به این مرحله و قهرمانی، راه سخت و بزرگی در پیش بود که انجام دادید و قله‌نشین شدید. او با تأکید بر اینکه جامعه ایران خیلی به روحیه و نگاه ورزشکاران و قهرمانان نیاز دارد، توضیح داد: در کشور مشکلاتی وجود دارد که با کمک ورزشکاران حل می‌شود. شما قهرمانان می‌توانید برای جامعه جوان ما الگوسازی کنید تا افتخارتان چندبرابر شود؛ چرا‌که نگاه‌ها بیش از گذشته روی شما و به سبک زندگی شما‌ست. ما نیاز داریم که شما ورزشکاران کنار مردم باشید. دل مردم برای چهره‌هایی مثل جهان‌پهلوان تختی تنگ شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید