• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
دو شنبه 3 آبان 1400
کد مطلب : 143701
+
-

بازهم طارمی

پس از گل ساختن مقابل میلان و توییت جنجالی علیه اسکوچیچ، طارمی این‌بار با هت‌تریک به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد

بازهم طارمی

مهدی طارمی روز‌های پرخبری را پشت سر می‌گذارد. او هفته گذشته ابتدا با ساختن تک‌گل 3‌امتیازی پورتو مقابل میلان در لیگ قهرمانان و کسب جایزه بهترین بازیکن زمین خبرساز شد و پس از آن با توییت جنجالی‌اش علیه اسکوچیچ در رابطه با تاکتیک‌پذیر بودن بازیکنان ایرانی، سروصدای فراوانی به راه انداخت. البته این پایان ماجرا نبود و طارمی با هت‌تریک در لیگ پرتغال و رسیدن به صدر جدول بهترین گلزنان لیگ این کشور، جایگاه خودش را در صدر اخبار مهم رسانه‌های داخلی حفظ کرد. او که در مصاف پورتو مقابل توندلا در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، در دقایق 20، 43و 79موفق به گلزنی شد تا تیمش با حساب 3بر یک برنده شود و به صدر جدول لیگ پرتغال برسد. طارمی در دقیقه 28این بازی، باعث اخراج مدافع توندلا هم شد تا در مصاف هفته نهم پورتو همه کار کرده باشد.

   نمره عالی
طارمی که در 8‌هفته قبل تنها 4‌گل برای تیمش زده بود، حالا با 7‌گل، خودش را به صدر جدول گلزنان رسانده و دیاز، هم‌تیمی 6‌گله‌اش را پشت سرش می‌بیند. عملکرد درخشان طارمی در مصاف با توندلا، باعث شد او نمرات فوق‌العاده‌ای از سایت‌های بین‌المللی دریافت کند. سایت معتبر whoscored، در پایان بازی به طارمی نمره 3/9داد و Fotmob او را با نمره 7/9به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد. براساس نمرات whoscored، طارمی حالا با 7‌گل زده و یک‌پاس‌گل در لیگ پرتغال، با نمره 60/7، دومین بازیکن برتر پورتو بوده است. به این نکته هم باید اشاره داشت که طارمی جدا از 7‌گل و یک‌پاس‌گل لیگی، یک‌گل و یک‌پاس‌گل اروپایی هم در فصل جاری داشته است.

   هت‌تریک شماره 4
هت‌تریک طارمی در لیگ پرتغال اتفاق جدیدی نبود. این بازیکن در سال 2019و با پیراهن ریوآوه مقابل آوس هت‌تریک کرده؛ در همان سالی که موفق شد عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را به‌صورت مشترک کسب کند و پس از آن راهی پورتو شود. بدنیست این را هم بدانید که طارمی حالا روی هم رفته 4‌هت‌تریک در کارنامه فوتبالی‌اش دارد. او در سال 2017و در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، با پیراهن پرسپولیس مقابل الوحده هت‌تریک کرد و پس از آن در سال 2019با پیراهن تیم ملی مقابل سوریه موفق شد 3‌بار دروازه حریف را باز کند.

   واکنش‌ها به هت‌تریک
قبل از هر چیز بدنیست مروری به صحبت‌های خود طارمی پس از زدن 3‌گل و گرفتن یک‌اخراجی داشته باشیم. او در مصاحبه تلویزیونی پس از بازی گفته است: «من همیشه با تمام توان برای تیم بازی می‌کنم و امروز روز خوش‌شانسی من بود. من 3‌گل به ثمر رساندم و خیلی خوشحالم. ما می‌خواهیم در هر بازی پیروز شویم، زیرا ما پورتو هستیم. از هوادارانی که به اینجا آمدند تشکر می‌کنم.» کونسیسائو، سرمربی پورتو هم در واکنش به هت‌تریک طارمی گفت: «من مجبور نیستم چیزی به طارمی بگویم، مهدی فقط باید وظایفی را که به او محول شده، انجام دهد. طارمی مقابل میلان 4‌شوت زد که هیچ گلی در پی نداشت اما در بازی با توندلا، 4‌ضربه زد و 3‌گل به ثمر رساند. او برای همین کار اینجا حضور دارد.»

 روزنامه‌ها
 

درخشش طارمی در لیگ پرتغال باعث شد عکس او روی جلد روزنامه‌های این کشور هم برود. روزنامه رکورد پرتغال که عکس طارمی را همراه با کواتس روی جلد برده بود، با تیتر «روز قهرمانان» به درخشش این دو بازیکن واکنش نشان داد. روزنامه OJGO هم با استفاده از یک عکس بزرگ از مهدی طارمی و در کنار آن تصویری کوچک از کواتس تیتر اصلی خود را با اشاره به این دو بازیکن اینگونه انتخاب کرد: «جامانده‌های قهرمان».



 

این خبر را به اشتراک بگذارید