• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 3 آبان 1400
کد مطلب : 143700
+
-

نکته بازی/ پیشانی‌نوشت بیرانوند


برخلاف ایران، اینکه در اروپا یک باشگاه به تعهدات مالی‌اش عمل نکند یک اتفاق نادر و شگفت‌انگیز است. با این حال اگر به شانس علیرضا بیرانوند باشد، در بهترین جای دنیا هم این حادثه برای او تکرار می‌شود! هم‌اکنون باشگاه بواویشتا پرتغال که چند ماهی هست بیرانوند را در اختیار گرفته، از پرداخت دستمزد او خودداری کرده است. گفته می‌شود این موضوع بی‌تفاوت به مشکلات اداری ناشی از انتقال قرضی بیرو از آنتورپ نیست. هر چه هست شاید درنهایت بیرانوند ناچار به جدایی از بواویشتا شود. جالب است که او هنوز هم یک پرونده باز در مورد مطالباتش از پرسپولیس دارد. این داستان در مورد نفت تهران هم تکرار شد؛ باشگاهی که با یک کرور طلبکار رو به انحلال رفت و الان دست کسی به جایی بند نیست.


قهرمان کدام لیگ؟
در هفته اول مسابقات لیگ برتر، مس رفسنجان با 2 گل مغلوب سپاهان شد. مس ازجمله تیم‌های متمولی است که از نظر مالی امکانات خوبی برای بازیکنانش فراهم می‌کند. در نتیجه توقعات از این تیم بالاست. در این میان علی علیزاده، مشهورترین اوت‌انداز تاریخ فوتبال ایران که هم‌اکنون به‌عنوان مدیر ورزشی در باشگاه رفسنجانی مشغول به‌کار است، در توجیه شکست این تیم گفته: «ما به قهرمان لیگ باختیم.» خب البته سپاهان تیم بسیار خوب و پرمهره‌ای است، اما مقصود علیزاده را متوجه نشدیم. تا جایی که ما می‌دانیم پارسال پرسپولیس قهرمان لیگ شده و اگر مراد او این است که سپاهان امسال فاتح مسابقات خواهد شد، در این مورد هم باید گفت هیچ‌کس هیچ کجای دنیا در پایان هفته اول حکم به قهرمانی هیچ تیمی نمی‌دهد.


فرمول عجیب گلزنی
این روزها در فوتبال ایران اتفاق عجیبی رخ داده است؛ اینکه افکار عمومی نسبت به هر بازیکنی حساس می‌شود، طرف گل می‌زند. این اتفاق در تیم ملی با علیرضا جهانبخش آغاز شد. او که به مهره فیکس دراگان اسکوچیچ تبدیل شده، معمولا زیاد مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما تا‌کنون 3 گل برای تیم ملی در مرحله انتخابی جام‌جهانی زده که سومین گل او، موجب تداوم رکورد شکست‌ناپذیری ایران برابر کره‌جنوبی شد. در استقلال جعفر سلمانی به‌شدت زیر سؤال است، اما او یک گل خوب به هوادار زد تا استقلال در هفته اول دست خالی میدان را ترک نکند. در پرسپولیس هم بعد از شکست برابر الهلال، هیچ بازیکنی به اندازه رضا اسدی تحت فشار نبود، با این حال نخستین گل فصل پرسپولیس را همین بازیکن به ثمر رساند!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید