• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143638
+
-

در دیدار شهردار تهران و رئیس پلیس تهران بزرگ مطرح شد

امنیت شهری با همکاری شهرداری و پلیس

مدیریت شهر
امنیت شهری با همکاری شهرداری و پلیس

شهردار تهران به همراه معاونان خود میزبان سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و روسای پلیس‌های تخصصی بود.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه دیدار با فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن تبریک ایام وحدت، میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: این هفته توفیق داشتیم که در کنار سردار رحیمی و همکاران ایشان در شهرداری تهران باشیم. اساس دیدار این بود باید ناظر به افق مطلوبی باشیم که در شهر رقم بخورد و شهر تهران به یک شهر الگو و نمونه در ابعاد مختلف تبدیل شود.
شهردار تهران با بیان اینکه باید تغییر و تحول در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهر یعنی کالبد و روح شهر اتفاق افتد، افزود: ما نیازمند همراهی، همفکری و قبول مسئولیت‌های متقابل هستیم تا بتوانیم ایده‌آل خود را در شهر محقق کنیم. نقش ناجا برای کمک به شهرداری برای تحقق ایده‌آل خود، نقشی ممتاز و مشخص است.
زاکانی درباره موضوعات مطرح‌شده در جلسه  گفت: باید بتوانیم در حوزه‌های اجتماعی، کالبدی و ایجاد یک نظم قاعده‌مند در حریم و مسائل مختلف شهری، ترافیک و حمل‌ونقل و سایر موضوعات یک شرایط مطلوب را ترسیم کنیم و در ادامه دست به‌دست هم دهیم تا این ایده‌آل محقق شود.
او در ادامه اضافه کرد: برای مدیریت شهری مایه مباهات است که امروز این انسجام، همدلی و پیوستگی را تشدید کنیم. تمامی این موارد در راستای اهداف مهمی خواهد بود تا شهروندان در یک فضای فوق‌العاده بهتری از فضای فعلی، تنفس کنند. شهروندان باید از طریق مشارکت اجتماعی، شرایط ایده‌آل را رقم بزنند. مدیریت شهری به همراه شهروندان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها باید ید واحدی شوند تا در مسیر تحقق اهداف، همه مسئولیت بپذیرند.
زاکانی با بیان اینکه بنا شد کارگروه مشترکی میان شهرداری و نیروی انتظامی شکل گیرد، عنوان کرد: باید چارچوب‌های فعالیت این کارگروه حداکثر در 20روز شفاف شود تا در ادامه مسیر گذشته اما با یک جان و افق بالاتری این همکاری به منصه ظهور برسد. حاصل این همکاری باید خیر و برکتی برای جامعه باشد.
او با تأکید براینکه امروز شهرداری شهر را برای شهروندان آن می‌خواهد، گفت: شهروندان باید در آرامش و شرایط مطلوب باشند. شهرداری، مسئولیت‌های اجتماعی را در کنار سایر مسئولیت‌های خود جدی می‌گیرد. اگر تعدادی از شهروندان به‌علت‌ شرایط امروز جامعه در زندان به سرمی‌برند، توجه به خانواده‌های آنها جزو رسالت‌های جدی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.
شهردار تهران در ادامه بیان کرد: همچنین این مورد درباره معتادان متجاهر و خانواده‌های آنها، کودکان کار یا زباله‌گرد و... صدق می‌کند. این موضوع ناظر به همه امورات اجتماعی و سرفصل تغییر و تحول در اجتماعی است که شهرداری می‌خواهد برعهده بگیرد. بنابراین در این مسیر امکان ندارد که به تنهایی موفق شویم؛ جز با کمک همه به‌ویژه نیروی انتظامی تا بتوان بار شهر را کم کرد.
سردار رحیمی نیز در این دیدار گفت: براساس بررسی ما در بیش از 100 موضوع مختلف میان معاونت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ارتباط و تعامل وجود دارد.
او اضافه کرد: این روزها ترافیک جدی در تهران مشاهده می‌شود که حجم این ترافیک از ساعت ۱۶ به بعد بیشتر می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در سطح شهر یکی دیگر از موضوعات مورد مطالبه نیروی انتظامی است، توضیح داد: واقعیت دراین‌باره فراهم‌نبودن زیرساخت‌ها و اصلاح مسیر بازپروری است؛ چراکه مسیر اشتباهی طی می‌شود. هزینه‌هایی که برای خانه‌های بهاران(مراکز بازپروری معتادان) انجام می‌شود، دور‌ریختن منابع است. برای شهردار پیشین پایتخت تحلیل کردم و وی هم پذیرفت که مسیر بازپروری معتادان در مراکز ماده۱۵و۱۶ اشتباه است.
در این دیدار سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس پایتخت، سردار مسعود مصدق، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سردار یعقوبی، معاون عملیات فاتب، سردار خروش، معاون بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری، سرهنگ مرادی، معاون اجتماعی فاتب، سرهنگ آدینه‌وند، فرمانده یگان امداد فاتب، سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتا فاتب، سرهنگ حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، سرهنگ کاویانی، رئیس پلیس امنیت عمومی، سرهنگ ولی‌پور، رئیس پلیس امنیت اقتصادی سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ را همراهی کردند.
سیدمجتبی شفیعی، معاون حمل‌ونقل  و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، داوود گودرزی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و جمع دیگری از مدیران شهری در این نشست حضور داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید