• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143626
+
-

واکسن نزدی‌نیا

واکسن نزدی‌نیا

فاطمه عباسی

همه آنهایی که اصرار عجیبی برای مقابله با علم روز دنیا دارند و همچنان واکسن کرونا را هیولایی عجیب و غریب می‌دانند و حاضر نیستند به هیچ عنوان زیر بار واکسن زدن بروند، تا چند روز دیگر باید فکری برای رفتن به سرکار و جاهای عمومی بکنند. آنطور که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته، از امروز یعنی اول آبان همه سازمان‌ها باید از حضور کارمندانی که بدون عذر موجه حداقل دوز نخست واکسن را دریافت نکرده‌اند، در محل کار جلوگیری کنند.
همانطور که در جریان هستید دورکاری هم در تهران حذف شده و کارمندان باید در ساعت کاری اعلام شده در ادارات حاضر شوند. اگر واکسن زده‌اید که هیچ، اما اگر هنوز در حال مبارزه هستید، یا باید قید کار کردن در اداره یا سازمان را بزنید، یا هر 72ساعت یک‌بار تست کرونا بدهید. البته این تست دادن هم زمان دارد و اگر بعد از یک‌ماه مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا از سوی کارکنان اداره‌ها اجرا نشود، یک‌ماه انفصال از خدمت شامل آن‌ می‌شود. بعد از آن هم احتمالا حکم اخراج می‌رود توی پرونده‌شان و تمام. شاید فکر کنید این سختگیری زیادی است، اما آنطور که وزیر بهداشت و سایر مقامات بهداشتی گفته‌اند موج ششم کرونا در آبان‌ماه رخ می‌دهد.
از سوی دیگر به‌گفته مصطفی رضایی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت رعایت پروتکل‌ها از ۹۰درصد به حدود ۴۵ تا ۵۰درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که پیک ششم کرونا از پیک پنجم خطرناک‌تر باشد؛ به همین دلیل دولت برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا و الزام به واکسیناسیون، اعلام کرده شرط دریافت برخی از خدمات، ارائه کارت واکسیناسیون است. اکنون در بیشتر کشورهای دنیا مردم نه‌تنها برای رفتن به ادارات و محیط‌های کاری، بلکه برای حضور در اماکن عمومی مانند سینماها، مراکز خرید و حتی رستوران‌ها باید واکسن زده یا تست به‌روز همراه داشته باشند.
در کشور ما هم این طرح از امروز اجرا شده و امیدواریم در مرحله‌های بعد در مکان‌های عمومی نیز با جدیت به اجرا در‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید