• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143614
+
-

گرینویچ/ نصب چراغ‌های بیشتر برای آسایش زنان


پس از اعتراض‌های پرشمار زنان انگلستان به نبود احساس امنیت در ساعات شبانه خیابان‌های لندن، نخست‌وزیر این کشور دستور داد چراغ‌های بیشتری در خیابان‌های شهرها نصب شود. به گزارش سایت بریتانیایی مترو همچنین شمار دوربین‌های سی‌سی‌تی‌وی هم افزایش یافته است تا زنان بتوانند در ساعات شب راحت‌تر تردد کنند. اعتراض‌ها پس از به قتل رسیدن زنی به نام سارا ادوارد بیشتر شد و حالا پلیس به وسیله دوربین‌های یاد‌شده قرار است بیش از پیش امنیت را در خیابان‌های انگلستان و به‌ویژه لندن برقرار کند.

  اعتراض انفرادی اما موفق

مسافری که در متروی نیویورک به تنهایی به ماسک نداشتن چند مأمور پلیس اعتراض داشت سرانجام توانست تغییری را که به‌دنبال آن بود، ایجاد کند. به گزارش یاهونیوز، این مرد جوان در خطوط قطار‌های زیرزمینی متروپلیتن به ماسک نداشتن چند مأمور پلیس اعتراض کرد. مامور‌های یاد‌شده به جای توجه به اعتراض او این مرد را از ایستگاه بیرون انداختند. فیلم‌هایی که از این برخورد پلیس در فضای مجازی منتشر شد باعث شده مسئولان پلیس نیویورک به موضوع واکنش نشان دهند. اکنون نه‌تنها قرار است با مامور‌های خاطی برخورد قانونی شود بلکه به تمام مامور‌های پلیس تذکر داده شد که همگی به ماسک زدن ملزم هستند. یکی از کاربر‌ها نوشت: او با یک اعتراض انفرادی موفق شد تغییری ایجاد کند.

بازداشت روبات هنرمند

روبات هنرمند آی-دا، نخستین روبات هنرمند انسان‌نما پیش از برگزاری نمایشگاهش در مصر به گمان جاسوس بودن بازداشت شد. قرار است نمایشگاهی از آثار این هنرمند روباتیک در نزدیکی اهرام جیزه در مصر برگزار شود. البته این نخستین‌باری  است که   به یک نمایشگاه هنر معاصر اجازه برپایی در نزدیکی اهرام جیزه داده می‌شود، اما در پی نگرانی‌های مصر درباره اینکه شاید این روبات بخشی از یک برنامه جاسوسی عظیم باشد، «آی‌-دا» و سازنده آن به‌مدت ۱۰ روز در گمرک این کشور نگه داشته شدند. در نهایت این روبات عصر چهارشنبه یعنی یک روز پیش از روز افتتاحیه نمایشگاهش آزاد شد. نمایشگاه «ابدیت اینجاست» از امروز، پنجشنبه تا ۷ نوامبر ادامه خواهد داشت و با همکاری وزارت میراث و گردشگری مصر و وزارت امور خارجه این کشور برگزار می‌شود. آثار این روبات هنرمند پیش از این نیز در موزه طراحی و موزه ویکتوریا و آلبرت به نمایش گذاشته شده بود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید