• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 29 مهر 1400
کد مطلب : 143539
+
-

اجرای حکم قصاص آرمان 3 باردر طول یک هفته متوقف شد

کوتاه از حادثه/ آرمان بازهم قصاص نشد

آرمان، پسری که به اتهام قتل غزاله، دختر مورد علاقه‌اش برای سومین مرتبه در طول هفته گذشته قرار بود قصاص شود در ساعات پایانی سه‌شنبه بار دیگر از قرنطینه به بند عمومی زندان رجایی‌شهر منتقل شد تا باز هم اجرای حکم قصاص به تعویق بیفتد.
به گزارش همشهری، این روزها افکار عمومی با کنجکاوی زیادی پرونده آرمان را دنبال می‌کنند. پسر جوانی که سال 92و درحالی‌که کمتر از 18سال داشت، غزاله، دختر مورد علاقه‌اش را به قتل رساند. در حالی که پیکر مقتول هیچ وقت کشف نشد، او 2‌مرتبه در دادگاه محاکمه و هر 2بار به قصاص محکوم شد. با قطعی شدن حکم قصاص و از آنجا که  خانواده غزاله اعلام کرده بودند خواسته‌شان قصاص است، آرمان هفته گذشته به قرنطینه زندان منتقل شد. قرار بود، سحرگاه چهارشنبه گذشته او قصاص شود. به‌رغم اعلام قبلی اما او عصر روز سه‌شنبه به بند منتقل و اجرای حکم متوقف شد. همان روز اعلام شد، قرار است حکم، صبح روز شنبه اجرا شود. بنابر این آرمان بار دیگر به قرنطینه انتقال یافت، اما باز هم با تغییر زمان اجرای حکم او از قرنطینه خارج شد. مسئولان اجرای احکام امیدوار بودند در این مدت شاید راهی برای جلب رضایت پدر و مادر غزاله پیدا شود، اما وقتی رایزنی‌ها به جایی نرسید، آرمان بار دیگر عصر روز دوشنبه این هفته به قرنطینه منتقل شد و قرار بود سحرگاه دیروز(چهارشنبه) حکم قصاص اجرا شود. این بار همه‌‌چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما در آخرین دقایق شامگاه سه‌شنبه برای سومین مرتبه اجرای حکم متوقف و آرمان از قرنطینه به بند زندان منتقل شد. هنوز خبر تازه‌ای درباره اجرای حکم، اعلام نشده است.

 کلاهبرداری 6میلیاردی سردار قلابی از 20مسئول

مرد سابقه دار که وانمود می‌کرد سردار یکی از نهادهای نظامی است با این ادعا توانست به بهانه خرید سربازی، ملک و خودرو ده‌ها نفر را سرکیسه کرده و 6میلیارد تومان به جیب بزند.
به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، تحقیقات درخصوص اقدامات مجرمانه این مرد 49ساله که مهدی اخوان نام دارد از چندی قبل در حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران آغاز شد. شواهد نشان می‌داد که او با معرفی خود به‌عنوان سردار، به بهانه‌های مختلف شهروندان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کرد. در این شرایط مأموران حفاظت اطلاعات با مجوز قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند. آنها بعد از ورود به مخفیگاه متهم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. پنجره اتاق باز بود و به‌نظر می‌رسید او با استفاده از پرده از اتاقش بیرون رفته است اما لحظاتی بعد معلوم شد او زیر تخت مخفی شده و قصد داشته با صحنه‌سازی‌ مأموران را فریب دهد. در این شرایط بود که او دستگیر و تحقیقات تکمیلی در این خصوص آغاز شد.
در تحقیقات مقدماتی مشخص شد متهم بدون داشتن هرگونه سمتی در دستگاه‌ها و با 4سابقه کیفری از طریق اعمال نفوذ و تطمیع برخی از مسئولان، اقدام به کلاهبرداری از اشخاص در برخی از محاکم و ادارات ‌کرده است.
شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد متهم تحت عنوان خرید ملک، خودرو و خرید سربازی از افراد مختلف مبالغی بالغ بر 6میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است. او همچنین در جریان برگزاری انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، با حضور در ستاد انتخاباتی یکی از نامزد‌ها برای ارتباط‌گیری با برخی از مسئولان و پیشبرد اهداف مجرمانه‌اش فعالیت می‌کرد. علاوه بر این، او در برخی از پرونده‌های اقتصادی با ادعای اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، مبالغ کلانی از طعمه هایش گرفته بود. هرچه تحقیقات ادامه پیدا می‌کرد اطلاعات بیشتری از پشت پرده فعالیت‌های مجرمانه متهم فاش می‌شد و تاکنون ۲۰نفر از مالباختگان این پرونده که اغلب از مسئولان هستند شناسایی شدند. در این شرایط بود که بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت که این پرونده در آنجا رسیدگی می‌شود در راستای اجرای بند «ب» ماده۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهم را صادر کرد تا افرادی که از متهم شکایت دارند برای طرح شکایت به دادسرای کارکنان دولت واقع در خیابان 15 خرداد، ضلع غربی میدان 15 خرداد، ساختمان دادسرای مرکز مراجعه و یا با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی شکایت خود در پرونده ۰۰۰۰۲۷۲ را ثبت کنند.
براساس این گزارش هم‌اکنون متهم با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید