• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 29 مهر 1400
کد مطلب : 143537
+
-

همکاری سلبریتی‌ها با دادسرای جنایی برای صلح و سازش در پرونده‌های قتل

همکاری سلبریتی‌ها با دادسرای جنایی برای صلح و سازش در پرونده‌های قتل

گروهی از چهره‌های مشهور با حضور در دادسرای امور جنایی تهران برای مشارکت در پرونده‌های قتل و تلاش برای صلح و سازش اعلام آمادگی کردند.
به‌گزارش همشهری، در این جلسه که در دفتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و با حضور اعضای گروه یاران صلح دادسرای امور جنایی برگزار شد، محمدرضا طالقانی، پیشکسوت کشتی، بهمن دان، بازیگر صدا و سیما، فرهاد بشارتی، بازیکن تیم فوتبال پیکان، مازیار خویش‌وند، مشاور ورزشی حضور داشتند. در ابتدای جلسه سرپرست دادسرای امور جنایی تهران ضمن استقبال از هنرمندان و افراد سرشناس و معروف برای شرکت در جلسات بخشش و صلح و سازش در پرونده‌هایی که منجر به قتل شده است اعلام کرد که علاوه بر کمک این افراد در گرفتن رضایت و بخشش از اولیای دم، باتوجه به موقعیت اجتماعی آنها، می‌خواهیم که در جهت ترویج فرهنگ بخشش و کنترل خشونت و خشم نیز اقدام کنند. وی ادامه داد: زمانی که فردی به قتل می‌رسد، هم خانواده مقتول و هم خانواده متهم درگیر می‌شوند و گرچه به رضایت ختم شود اما با این حال 2 زندگی به سمت نابودی می‌رود. اما با ترویج و گسترش فرهنگ کنترل خشم، از تمام این موارد پیشگیری می‌شود و از دولت‌ها و نهادهای دیگر نیز می‌خواهیم که در این امر ما را یاری کنند. در ادامه جلسه محمد رضا طالقانی با اشاره به پیشینه موفق خود در کسب رضایت گفت: حضور در این جلسه و تقدیر نامه‌ای که دریافت کردم بار سنگینی را بر دوشم گذاشت و باید بیش از قبل در این حوزه فعالیت کنم. همچنین بهمن دان بر ضرورت فرهنگسازی و نیاز به کمک و همراهی نهاد‌های دیگر تأکید و ابراز امیدواری کرد با کمک سرپرست دادسرای جنایی مقدمات این کار فراهم شود.
فرهاد بشارتی نیز در بخشی از جلسه گفت خوشحال می‌شود که بتواند از توانایی‌ها و محبوبیت خود در راستای امور خیر کمک بگیرد و قطعا در این راستا با دادسرای جنایی همکاری خواهد کرد. در پایان نیز مازیار خیش‌وند ابراز امیدواری کرد که حضور پهلوان طالقانی و دیگران فتح بابی باشد برای حضور دیگر افراد که به دلایل مختلف محبوبیت دارند و افراد از محبوبیت خود در جهت جامعه‌ای آرام‌تر و بهتر استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید