• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 29 مهر 1400
کد مطلب : 143499
+
-

هوا برای سفر مناسب نیست

12استان کشور از امروز با بارش برف و باران مواجه می‌شوند

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که از صبح امروز 12استان کشور با بارش برف و باران مواجه می‌شوند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز براساس همین پیش‌بینی اعلام کرده است که شرایط خوبی برای سفر به استان‌های شمالی کشور با توجه به وضعیت آب و هوایی وجود ندارد. براساس اعلام رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه این هفته بارش برف و باران در اکثر محورهای استان‌های مازندران، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، تهران و البرز و بارش باران در اکثر محورهای استان‌های خراسان رضوی، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین و گیلان پیش‌بینی شده است. سرهنگ احمد شیرانی به ایسنا گفته است که شرایط مناسبی در پایان این هفته برای مسافرت در جاده‌های کشور خصوصا در استان‌های شمالی وجود ندارد و چنانچه هموطنان در این ایام قصد سفر ضروری دارند، لازم است مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی به‌منظور اجتناب از تصادفات توصیه می‌شود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اطمینان از سالم بودن برف پاک‌کن و سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است. سرهنگ شیرانی همچنین از تمدید انسداد آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: با توجه به عملیات عمرانی که از ابتدای هفته جاری در آزادراه تهران ـ شمال شروع شده، این آزادراه مسدود بود.  وی گفت: این انسداد به‌مدت ۶روز دیگر تمدید شده و براین اساس این آزادراه تا تاریخ3/8/1400 کماکان مسدود خواهد بود.
شیرانی گفت: هموطنان عزیز درصورت نیاز به تردد می‌توانند از جاده کرج چالوس، جاده هراز و فیروزکوه استفاده کنند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان هم از احتمال بارش پراکنده در نیمه شمالی و وزش باد شدید توأم با گردوخاک در مناطق شرقی و مرکزی این استان خبر داد. آسیه آقایی به مهر گفت: وزش باد به نسبت شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی در مناطق شرق، شمال و مرکز استان از امروز تا روز جمعه پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: با توجه به وزش باد شدید، توفان و خیزش گردوخاک محلی، احتمال کاهش دید افقی، افزایش شاخص آلودگی هوا، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ای، شکسته شدن درختان فرسوده و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی نیمه‌شرقی استان دور از انتظار نیست. براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران همزمان با نفوذ سامانه بارشی از ظهر دیروز به آسمان این استان، به‌تدریج با افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط با وزش باد نسبتا شدید تا شدید به‌ویژه در جنوب و غرب استان و خیزش موقتی گردوخاک مواجه هستیم.  پیش‌بینی شده تا صبح جمعه در بعضی ساعات، در نیمه‌شمالی استان تهران بارش باران و گاه برف در ارتفاعات و در نیمه جنوبی رگبار پراکنده رخ ‌دهد. طی این مدت وزش باد شدید موقتی و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست. کاهش قابل ملاحظه دما در سطح استان تهران نیز که از شب گذشته آغاز شده به‌طور میانگین باعث کاهش ۵ تا ۸درجه‌ای دما و در ارتفاعات بالای 3هزار متر ایجاد یخبندان شبانه سطح زمین و وزش سوزباد می‌شود. از عصر امروز تا جمعه‌شب ارتفاعات استان تهران با احتمال زیاد با مه رقیق و کاهش دید مواجه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید