• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143360
+
-

بازگشت خبرساز از سفر نیمه کاره دوبی

احمدی‌نژاد همچنان مشتاق جلب نگاه رسانه‌ها به کارهای پرحاشیه‌اش است

8سال از آخرین روزهایی که محمود احمدی‌نژاد رسانه‌ها را در تسخیر خود داشت می‌گذرد؛ 8سال که رفته‌رفته نقش و یاد او در نگاه رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی را کمرنگ کرده است. هرچه رد پای او در رسانه‌ها کمتر می‌شود تقلای او برای بازگشت به سرتیتر اخبار داخلی و خارجی بیشتر و پرحاشیه‌تر می‌شود.
الگوی رسانه‌ای احمدی‌نژاد در جلب نظر رسانه‌ها و به‌تبع آن افکار عمومی روندی کلیشه‌ای است که طی 16سالی که از حضورش در راس قوه‌مجریه می‌گذرد بارها و بارها تکرار شده و آن چیزی نیست جز انتشار اخبار عامه‌پسند و اغلب شایعه‌گونه درباره رویکرد سیاسی خود و حلقه یاران نزدیکش که از بعد از پایان عمر دولت بهار ژست اپوزیسیون داخلی به‌ خود گرفته‌اند و بیش از آنکه در مقام پاسخگویی برای آنچه در فاصله سال‌های‌84‌تا‌92 در حوزه اجرایی کشور انجام دادند برآیند، مطالبه‌گر و منتقد اوضاعی شده‌اند که اگر در بروز و ظهور آن نقش‌آفرین نباشند، بی‌تقصیر هم نبوده‌اند. ایجاد یک دوره سکوت خبری و در پی آن جنجال‌آفرینی و خلق موقعیت‌های شاذی که در دل آن جلب نگاه‌ها به اقدامات احمدی‌نژاد و یارانش حاصل شود، سیاست رسانه‌ای او برای زنده نگه‌ داشتن خود و رویکردش در ذهن عامه مردم است. چنان‌که او بر همین منوال روزی خود را غرق در هاله‌ نور دید و روزی دیگر دست به قلم شد و از موضع دلواپسی برای صلح جهانی به رؤسای‌جمهور دنیا نامه نوشت و دیگر روز دوستانش را خط قرمزش خواند و... همه موقعیت‌سازی‌ او برای جلب نگاه‌ها به ‌خود است. چنان‌که او در هفته اخیر نیز بعد از یک دوره سکوت خبری با سفر به دوبی برای شرکت در نمایشگاه اکسپو حضور سیاسی‌اش را یادآوری کرد.
به گزارش همشهری، حضور در نمایشگاهی که قرابتی با تخصص و تجربه مدیریتی‌اش ندارد و بعید به ‌نظر می‌رسد در دایره علاقه‌مندی‌هایش هم سهم زیادی داشته باشد اما او راهی این نمایشگاه شد و از همان لحظه حضورش در فرودگاه زمینه خبرسازی این اقدام او فراهم شد و در ادامه هم با شایعه بازدیدش از غرفه اسرائیل در این نمایشگاه یا عکاسی با دختران جوان که در جرگه هوادارانش معرفی می‌شدند، به سفرش ادامه داد. او در نهایت با ایجاد موج خبری ناکامی‌اش در برگزاری یک نشست خبری در دوبی، به کشور بازگشت. پایانی که تا گام بعدی‌اش در عالم سیاست مخاطب را درگیر جواب این سؤال نگه خواهد داشت که مگر قرار بود احمدی‌نژاد در دوبی از چه موضوعاتی سخن بگوید که شایعه‌ای منتشر شده که این شیخ‌نشین او را دیپورت کرده است؟ حال اینکه صحت اصل ماجرا یعنی قصد برگزاری نشست خبری تا اطلاع ثانوی در هاله ابهام باقی خواهد ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید