• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143327
+
-

کوتاه از حادثه/ آخرین خواسته آرمان از پدر و مادر غزاله: به جوانی‌ام رحم کنید

کمتر از 24ساعت دیگر آرمان، پسر جوانی که به اتهام قتل دختر مورد علاقه‌اش غزاله به قصاص محکوم شده است، در زندان رجایی‌شهر برای اجرای حکم پای چوبه دار خواهد رفت. او اما در آخرین ساعات پیش از انتقال به قرنطینه زندان از پدر و مادر غزاله درخواست عفو و بخشش کرد.
به گزارش همشهری، آرمان که از 8سال قبل به اتهام قتل غزاله در زندان به سر می‌برد، روزها و شب‌های سختی را سپری می‌کند. کابوس چوبه دار یک لحظه او را رها نمی‌کند و در سوی دیگر پدر و مادرش در بیرون از زندان به‌دنبال راهی برای نجات فرزندشان از مجازات هستند.
آنها که در این روزها‌ تلاش‌های زیادی را برای جلب رضایت پدر و مادر غزاله انجام داده‌اند، تا آخرین لحظه امیدوارند که اولیای دم از حق طبیعی‌شان گذشت کرده و آرمان را ببخشند.
آرمان دیروز برای اجرای حکم قصاص از بند زندان به بخش قرنطینه منتقل شد. او اما پیش از رفتن به قرنطینه در گفت‌وگو با پدرش از خانواده غزاله درخواست عفو و بخشش کرد. پدر آرمان در این‌باره به همشهری گفت: استرس ناشی از اجرای حکم قصاص باعث شده که حمله‌های عصبی زیادی به آرمان وارد شود. او این روزها با یک مرده متحرک تفاوتی ندارد و هر وقت که تماس می‌گیرد به سختی می‌تواند چند جمله صحبت کند.
پدر آرمان درباره آخرین گفت‌وگو با پسرش، گفت: آرمان بازهم از کاری که کرده ابراز پشیمانی کرد و گفت حق پدر و مادر غزاله است که درباره او هر تصمیمی بگیرند اما از آنها می‌خواهد که به‌خاطر جوانی‌اش به او رحم کنند و او را ببخشند. وی ادامه داد: پسرم هنگام وقوع حادثه کمتر از 18سال داشت. جوان و خام بود. او علاقه زیادی به غزاله داشت و نمی‌دانم چطور شد که این حادثه رقم خورد. با این اتفاق زندگی هر دو خانواده تباه شد. خانواده غزاله دختر دلبندشان را از دست دادند و آرمان هم از 18سالگی به زندان افتاد و در این 8سال مدام با کابوس چوبه دار و قصاص زندگی کرد. هرچند پسرم دست به اشتباه بزرگی زده که قابل جبران نیست اما در این سال‌ها زجر زیادی کشیده و تنبیه سختی شده است. به همین دلیل از خانواده محترم شکور خواهش می‌کنم پسرم را ببخشند. آنها با این کار تا آخر عمر ما را مدیون خودشان می‌کنند. کمتر از 24ساعت دیگر قرار است پسرم پای چوبه دار برود و نمی‌دانید من و همسرم چه شرایط سختی داریم. چشم امیدمان به لطف خدا و بخشش از طرف پدر و مادر غزاله است.

جنگل‌‌خوارها به دام پلیس افتادند
اعضای باندی مخوف که با جعل پروانه اقدام به قطع درختان در جنگل‌های شمال کشور کرده و چوب حاصل از آن را به فروش می‌رساندند دستگیر شدند. با توقیف 51خودروی حمل چوب از این باند، آنها به قاچاق 8هزار تن چوب جنگلی با پروانه‌های جعلی اعتراف کردند.
به گزارش همشهری، از مدتی قبل مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با دریافت گزارش‌های مردمی در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که اقدام به قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب در سطحی گسترده می‌کردند. با شروع بررسی‌های تخصصی معلوم شد که این گزارش‌ها صحت دارد و اعضای این باند مخوف در جنگل‌های شهرستان‌های ساری و آمل فعالیت می‌کنند.
سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: تحقیقات نشان می‌داد که اعضای این باند با شناسایی درختان جنگلی و چکش‌گذاری آنها، پروانه‌های جعلی برای قطع این درختان را صادر   و با این شگرد اقدام به قطع و برداشت غیرمجاز 117اصله درخت از مناطق جنگلی کرده بودند.
وی با بیان اینکه اعضای این باند پس از برداشت چوب اقدام به فروش آن به مراکز و کارگاه‌های تولید محصولات چوبی در استان مازندران و برخی دیگر از استان‌های کشور می‌کردند، اضافه کرد: با تکمیل اطلاعات و دریافت دستور قضایی، مأموران راهی محل دپوی چوب‌های جنگلی از سوی این باند شدند و 6هزار و 500تن چوب به همراه 452فقره مجوز بهره‌برداری جعلی از متهمان کشف کردند. سردار میرزایی ادامه داد: در این عملیات 51دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق توقیف شد و در جریان رسیدگی به این پرونده 9سرشاخه اصلی این باند قاچاق شناسایی و دستگیر شدند. آنها در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به برداشت و قاچاق 8هزار تن چوب جنگلی به ارزش 160میلیارد ریال اعتراف کردند.
به‌گفته وی، متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی و با قرار قانونی مناسب راهی زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید