• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143325
+
-

دستگیر شدن 786سارق در طرح کاشف

انتظامی
دستگیر شدن 786سارق در طرح کاشف

ماموران پلیس آگاهی پایتخت در جریان تازه‌ترین مرحله از اجرای طرح کاشف موفق شدند با انهدام 107باند سرقت از منزل، 786سارق را دستگیر و بخش زیادی از اموال مسروقه را کشف کنند.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح کاشف که با هدف مقابله با سارقان منزل و مالخران برگزار شد، به تشریح دستاوردهای این طرح پرداخت و گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی که رده‌های مختلف خدمات خود به مردم را افزایش داده و در ارتباط با مردم بودند، بخش‌های عملیاتی نیز در پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی طرح مشترکی را برای برخورد با سارقان منزل و مالخران به مرحله اجرا درآوردند.
وی ادامه داد: سرقت منزل یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان محسوب می‌شود و در اجرای طرح کاشف، طی ۴۸ ساعت، ۳۲۰عملیات هماهنگ علیه سارقان به اجرا درآمد که حدود ۳۰درصد از این عملیات‌ها نیز در خارج از تهران و سایر شهرستان‌ها بود که در این عملیات ۷۸۶سارق منزل دستگیر شدند و در مجموع از این افراد تا به این لحظه ۷۲۰فقره سرقت از منازل در پوشش‌ها و اشکال مختلف کشف شده که با تکمیل تحقیقات و انجام اعترافات این روند افزایش نیز  ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس پایتخت در ادامه گفت: تا‌کنون بیش از یک‌هزار فقره از اموال مسروقه مردم کشف شده که در میان آنها بیش از 3کیلوگرم طلا، ۱۰۰ساعت گرانقیمت، ۲۰دستگاه لپ‌تاپ، ۱۰۰دستگاه تلفن همراه، ۵۰تخته قالی نفیس، ۴۰تابلو گرانقیمت و... کشف شده است.
سردار رحیمی درباره اینکه سارقان بیشتر چه منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کنند، گفت: آنها بیشتر خانه‌هایی را که گمان می‌کنند در آنجا ارز و طلا نگهداری می‌شود، انتخاب می‌کنند و برای سرقت وارد آنجا می‌شوند.
او در ادامه گفت: در این طرح ۱۰۷باند سرقت از منزل منهدم شد که ۶۳درصد از دستگیرشدگان در این طرح ازجمله افراد سابقه‌دار هستند. همچنین ۲۱مورد هنگام ارتکاب سرقت دستگیر شدند که اغلب این افراد زمان دستگیری با پلیس درگیر شده بودند.
رئیس پلیس پایتخت همچنین از دستگیری ۳۰مالخر اموال مسروقه خبر داد و گفت: متأسفانه در میان مالخران برخی از افراد فعال در صنوف مختلف ازجمله طلافروش و فرش‌فروش حضور دارند که حاضر شده‌اند اموال مسروقه را بخرند. رحیمی با هشدار به سارقان و مجرمان گفت: برخی از سارقان تصور می‌کنند که می‌توانند با فرار به شهر دیگر از دست پلیس پنهان شوند، درحالی‌که به صراحت اعلام می‌کنم که هر سارقی حتی در نقطه صفر مرزی نیز شناسایی و دستگیر خواهد شد.

دختر جوان سردسته باند سارقان خشن

«در اینستاگرام با مردان طرح دوستی می‌ریختیم و به خانه‌شان می‌رفتیم و در ادامه همدستان‌مان که 2مرد بودند وارد می‌شدند و اموال صاحبخانه را سرقت می‌کردیم.»  این اعترافات دختری 23ساله است که سردسته باند سارقان خشن پایتخت بود. اعضای این باند در آخرین سرقت‌شان از خانه مردی در جردن مبلغ زیادی دلار و یورو به ارزش حدود 4میلیارد تومان سرقت کردند. گفت‌وگو با سرکرده این باند را در ادامه بخوانید.

چطور شد که دستگیر شدی؟
با شاکی از طریق اینستاگرام آشنا شدیم. او من و دوستم را به خانه‌اش در جردن دعوت کرده بود. ما هم رفتیم.
چطور شد که نقشه سرقت کشیدید؟
2مرد که دوستان‌مان بودند در نزدیکی خانه منتظر بودند و وقتی به آنها پیام دادیم وارد خانه شدند. آنها چاقو داشتند و با تهدید دست و پای شاکی را بستند و اموالش را سرقت کردیم.
چه وسایلی از آنجا سرقت کردید؟
چیز زیادی نبود. حدود 5میلیون تومان.
اما شاکی مدعی است که اموال سرقتی حدود 4میلیارد تومان ارزش دارد.
او می‌خواهد ما را گرفتار کند. دروغ می‌گوید. در این حد نبود.
چطور شد که باند سرقت تشکیل دادی و چند فقره سرقت کردید؟
باند نداشتیم. من و دوستم به خانه شاکی رفتیم و چون می‌ترسیدیم بلایی سرمان بیاید به 2 نفر دیگر گفتیم که بیرون خانه منتظرمان باشند.
چرا به این راه کشیده شدی؟
وقتی بچه بودم پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند و من هم دچار مشکل شدم.

سرقت از خانه ویلایی با کلنگ

یکی از دستگیرشدگان طرح کاشف سارقی است که با ورود به خانه‌ای ویلایی در شمال تهران با کلنگ صاحب خانه را به قتل تهدید کرد و اموال زیادی را برای سرقت جمع‌آوری کرده بود اما پیش از فرار با حضور به‌موقع مأموران پلیس دستگیر شد. او در گفت‌وگویی جزئیات بیشتری از این سرقت عجیب را توضیح داد.

چند سال داری و برای چندمین مرتبه است که دستگیر شده‌ای؟
34ساله هستم. این برای پانزدهمین مرتبه است که دستگیر شده‌ام. قبلا چند مرتبه به اتهام جیب‌بری، سرقت پلاک خودرو و سرقت از منزل دستگیر شده بودم.
آخرین مرتبه چه زمانی از زندان آزاد شدی؟
حدود 4‌ماه قبل بود که آزاد شدم. مدتی بیکار بودم تا اینکه دوباره دست به سرقت زدم.
چطور شد که جیب‌بری را رها کردی و سارق منزل شدی؟
از جیب‌بری چیز زیادی گیرم نمی‌آمد. گفتم سرقت منزل را امتحان کنم شاید اوضاعم بهتر شود؛ اما فایده‌ای نداشت و باز هم دستگیر شدم.
درباره آخرین سرقتی که مرتکب شدی، توضیح بده.
در یکی از کوچه‌ پس‌کوچه‌های تجریش چشم‌ام به یک خانه ویلایی افتاد. فکر کردم آنجا خالی است. گفتم بروم از داخلش آهن و ضایعات سرقت کنم. از دیوار بالا رفتم و می‌خواستم از درختی که داخل حیاط بود، پایین بروم که از درخت افتادم. ناگهان صاحب‌خانه که مردی حدودا 50ساله بود سر رسید. همان موقع در آنجا چشم‌ام به یک کلنگ افتاد و آن را برداشتم و سراغ صاحب‌خانه رفتم. تهدید کردم که اگر سر و صدا کند، او را می‌کشم. گفتم آمده‌ام وسایل خانه‌ات را سرقت کنم و ساکت باش.
چند نفر در خانه بودند؟
فقط یک زن و شوهر بودند که ساکت شدند اما ظاهرا همسایه‌ها فهمیده بودند و با پلیس تماس گرفتند و چند دقیقه بعد مأموران آمدند و دستگیرم کردند.
اعتیاد داری؟
بله، هروئین مصرف می‌کنم و به همین دلیل دست به سرقت زدم. من سارق حرفه‌ای نیستم و این بار شانسی این همه اموال باارزش گیرم آمد.
وقتی مأموران پلیس خانه را محاصره کردند، چه کار کردی؟
ترسیده بودم. از ترس گریه‌ام گرفته بود و نمی‌دانستم چه کار کنم. هیچ مقاومتی نکردم و دستگیر شدم.
با 15فقره سابقه‌ای که در پرونده‌ات ثبت شده، اگر آزاد شوی باز هم دست به سرقت می‌زنی؟
دوست دارم به خانه شاکی بروم و برایش کارگری کنم. خودش گفته که من را قبول می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید