• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143292
+
-

دیگه چه خبر؟/ صدور ۵ هزار شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی

خبر خوب اینکه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، از صدور بیش از 5هزارفقره شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد. به گزارش ایسنا،‌ مهدی محمودیان، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، درباره اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد غیرایرانی گفت: از ابتدای ابلاغ آیین‌نامه، اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تعداد 29هزار و737فقره پرونده تشکیل شده است که این پرونده‌ها تکمیل و جهت استعلام به مراجع امنیتی ارسال شده است. او درباره اینکه در کدام استان‌ها بیشترین متقاضیان صدور شناسنامه وجود دارد؟ گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و خراسان رضوی بالاترین میزان درخواست برای دریافت شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را دارا هستند.

انتقاد شدید از ناصرخسرو مجازی
فعالیت این روزهای برخی پزشکان و فروشندگان دارو در فضای مجازی بالاخره صدای رئیس سازمان غذا و دارو را در آورد. محمدرضا شانه‌ساز، با اشاره به فعالیت یکی از اپلیکیشین‌ها در عرصه پزشکی و همچنین عرضه داروی اینترنتی گفت: قرار نیست ناصرخسرویی را که سال‌ها با آن مبارزه کردیم، در بستر مجازی پخش کنیم و غیرقابل کنترل باشد.
به گزارش ایسنا، رئیس سازمان غذا و دارو در این‌باره توضیح داد: برخی داروهای غیرمجاز را در فضای مجازی می‌فروشند و گویی کار ناصرخسرو وارد فضای مجازی شده است. به‌طور نمونه ما داروی سقط جنین را با زحمت فراوان ساماندهی کردیم، حالا فرد با یک تلفن، داروی سقط را درب خانه‌اش تحویل می‌گیرد، این درست نیست. این‌ها کسانی هستند که می‌خواهند اقلام سلامت را بی‌بندوبار و به‌صورت اینترنتی بفروشند.
او ادامه داد: عده‌ای هم می‌خواهند کلا تعطیل کنند و بگویند هیچ قلم سلامت محوری نباید به‌صورت اینترنتی فروخته شود که این هم اشتباه است. حتما داروی مکمل و اقلام این چنینی باید از داروخانه‌ها تامین شود و حتما از شبکه رسمی توزیع تامین شده و شناسنامه‌دار باشد.
شانه ساز درباره افزایش قیمت داروهای بیماران خاص، گفت: عموما داروی بیماران خاص یا رایگان است یا درصد بسیار بالایی از پوشش بیمه‌ای را شامل می‌شود. به هر حال بخشی از اقلام تولید داخل ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرد و بسیاری از اقلام آن اعم از دستمزد کارگر و ... ارز نیمایی دارند و ممکن است، تاثیر بگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید