• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143236
+
-

روی خط خبر / رئیس‌جمهور امشب با مردم صحبت می‌کند

رئیس‌جمهور امشب پس از خبر ۲۱ شبکه اول سیما در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن خواهد گفت.
  سیدابراهیم رئیسی در دومین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، دوشنبه ۲۶ مهرماه بعد از خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما به‌صورت زنده و مستقیم با مردم سخن می‌گوید.
به گزارش پاد، رئیس‌جمهور در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درخصوص مسائل و موضوعات مهم کشور و همچنین برنامه‌های دولت سیزدهم برای حل مشکلات با مردم گفت‌وگو خواهد کرد.

اردبیل، هشتمین مقصد رئیسی
صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری خبر داد که رئیس‌جمهوری در هشتمین سفر استانی خود اواخر این هفته به استان اردبیل سفر می‌کند. او گفت: درخصوص سفرهای استانی رئیس‌جمهوری و دولت به استان‌ها ما چند مرحله برنامه‌ریزی و بررسی طرح‌های اولویت‌دار داریم که دیروز جلسه مربوط به استان اردبیل برگزار شد.
 همچنین دیروز با حکم رئیس جمهور، حسن کاظمی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان منصوب شد.

 درخواست ریاض از تهران  برای میانجیگری
سعودی‌ها از ایران درخواست کرده‌اند که به‌منظور توقف پیشروی انصارالله یمن میان آنها وساطت کنند.
برخی منابع عراقی ادعا کردند که سعودی‌ها از ایران درخواست کرده‌اند که برای توقف پیشروی نظامی انصارالله یمن در استان مأرب میانجیگری کند.   این اقدام‌ در حالی است که عربستان به‌دنبال از سرگیری روابط با ایران است و دیدارهایی میان مسئولان عالی‌رتبه 2 کشور در پایتخت عراق درحال برگزاری است. منابع عراقی ادعا کرده‌اند: هیأت سعودی حاضر در عراق از هیأت ایرانی درخواست کرده است تا به‌منظور توقف پیشروی حوثی‌ها در استان مأرب وساطت کند.این منابع گفته‌اند: هیأت ایرانی وعده داده است که درخواست سعودی‌ها را به وزارت خارجه ایران منتقل کند و آن را  با مقامات این کشور مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش ایسنا در گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، ادعا شده است که‌ در پی تغییراتی که در روابط عربستان با کشورهای غربی به‌وجود آمده است، ریاض اخیرا هیأتی بلندپایه به ریاست عادل الجبیر به بغداد فرستاده است تا درخصوص از سرگیری روابط با تهران رایزنی کند.
براساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اخیرا ضمن تأیید برگزاری 4 دور مذاکره میان تهران و ریاض تأکید کرد که این مذاکرات جدی است.
همچنین سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  با تأیید برگزاری 4 دور مذاکره با عربستان، گفته بود:‌ توافق هیأت ایرانی و عربستانی این بود که مذاکرات پشت درهای بسته انجام شود. تلاش داریم که روابط ایران و عربستان به تحقق آرامش، صلح و ثبات در منطقه خلیج‌فارس کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید