• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 25 مهر 1400
کد مطلب : 143139
+
-

اولویت‌بندی برای اتمام پروژه‌های پایتخت

معاون فنی و عمران شهردار تهران از پیگیری و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام پایتخت خبر داد و گفت که عملیات عمرانی و ساخت این پروژه‌ها حداکثر دو‌سال‌و‌نیم دیگر به پایان می‌رسد. به‌گزارش همشهری، عباس شعبانی  تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های کاری عنوان کرد و گفت: «ساخت برخی‌ پروژه‌ها بیش از 15سال طول کشیده و هنوز هم تکمیل نشده‌اند و برخی هم به‌تازگی شروع شده‌اند اما به هر حال وجود چنین پروژه‌هایی مشکلاتی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است و از این‌رو قصد داریم با یک تدبیر درست و برنامه‌ریزی انجام‌شده، آنها را براساس اولویت در بازه زمانی 6ماه، یک سال و در نهایت دو‌سال‌و‌نیم به اتمام برسانیم.» معاون فنی و عمران در ادامه با اشاره به اینکه 500نقطه تقاطعی که دچار نواقص هستند، گفت: «برخی تقاطع‌های بزرگراهی که امروز بهره‌برداری شده‌اند، نواقصی مانند نبود رمپ و لوپ، دارند که قطعا در عبور و مرو تأثیر می‌گذارد. از این‌رو پایش تقاطع‌ها انجام و 500نقطه شناسایی شده‌اند که در لیست پروژه‌های نیمه‌تمام قرار گرفته‌اند و در کوتاه‌ترین زمان آنها را برطرف می‌کنیم.»

آزمون عملی آتش‌نشانان در‌مجموعه ورزشی انقلاب
آزمون عملی هزار و 137نفر از پذیرفته‌شدگان سازمان آتش‌نشانی از 26مهر تا 9آبان‌ماه در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، آزمون استخدامی سازمان آتش‌نشانی 12تیرماه با حضور 6هزار داوطلب برگزار شد و براساس نتایجی که 15شهریور اعلام شده است، هزار داوطلب آقا و 137داوطلب خانم به مرحله آزمون عملی راه یافته‌اند و به‌گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، آنها در 6بخش با هم رقابت می‌کنند. جلال ملکی با بیان اینکه در ابتدای برگزاری آزمون، قد و وزن داوطلبان اندازه‌گیری خواهد شد، اظهارکرد: «انعطاف پذیری بدن، قدرت دست، پلانک ثابت (حرکت تعادلی)، بارفیکس، حرکات ترکیبی و دو ١۶٠٠متر، 6بخشی تعیین شده در آزمون عملی هستند که توسط داوران متخصص ورزشی قضاوت می‌شوند.» او ادامه داد: «بخش‌هایی مانند تست سلامت جسمانی‌ و گزینش نیز انجام خواهد شد و در نهایت با احتساب نمره آزمون کتبی و عملی ۱۰۰نفر آقا و ۱۶نفر خانم پذیرفته شده و برای گذراندن دوره‌های آموزشی به مرکز آموزش سازمان آتش‌نشانی معرفی می‌شوند.» به‌گفته ملکی، شرکت در آزمون عملی منوط به دریافت کارت ورود به جلسه خواهد بود و روز و زمان انجام آزمون هم برای هر داوطلب در کارت ذکر شده و علاوه بر آن زمان و روز برگزاری آزمون عملی به داوطلبان پیامک هم شده است.

تکمیل زنجیره کاربری‌های دریاچه شهدای خلیج‌فارس
مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از ابلاغ طرح هدایت و کنترل توسعه مجموعه فرهنگی- گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد و گفت: براساس این طرح می‌توان برای تکمیل زنجیره کاربری‌های هم‌پیوند مجموعه شهدای خلیج‌فارس برنامه‌ریزی کرد. به گزارش همشهری، مجموعه فرهنگی- گردشگری شهدای خلیج‌فارس250هکتار مساحت دارد که حدود ١٣٠ هکتار آن پهنه آبی و ١٢٠ هکتار پهنه خشکی است. به‌گفته فریدون رضوی‌کیا با ابلاغ طرح هدایت و کنترل توسعه مجموعه فرهنگی ـ گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس، اهدافی چون تحقق‌پذیری مطالعات مطابق اهداف، راهبردها، چشم‌انداز و تعیین ضوابط توسعه پایدار حوزه طراحی، دستیابی به یک طرح مفهومی یکپارچه به‌منظور تدقیق و تثبیت طرح‌های منظر و معماری آتی و تبیین مکانیزم‌های تعاملی بین ذینفعان به‌منظور ارتقای تحقق‌پذیری طرح، محقق می‌شود. او ادامه داد: «طرح هدایت و کنترل توسعه مجموعه فرهنگی-گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس پس از یک وقفه طولانی 8ساله ابلاغ شده است و با استناد به آن می‌توان برای ایجاد مراکز رفاهی و خدماتی جدید و تکمیل زنجیره کاربری‌های هم‌پیوند شامل مراکز فرهنگی، هنری، فناوری، خدماتی و... برنامه‌ریزی‌کرد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید