• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 25 مهر 1400
کد مطلب : 143110
+
-

تکلیف را روشن کنید

نامه پلتفرم‌ها به رئیس‌جمهوری

تکلیف را روشن کنید

هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین با انتشار نامه‌ای  به رئیس‌جمهوری، خواستار روشن شدن نهاد تنظیم‌گری فعالیت‌ها و نهاد ممیزی تولیدات این صنف شدند.
به گزارش همشهری، در بخشی از این نامه که دیروز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت آمده است: بی‌شک جذب سلایق متنوع و متکثر ملت ایران در سپهر فیلم، سریال و سرگرمی در گرو قبول و احترام به سلایق گوناگون و با رویکرد حاکمیت قوانین موضوعه، میسر و ممکن است.  این امر با توجه به تولیدات با کیفیت و عرضه با کیفیت آن در پلتفرم‌های VOD توانسته است میزان قابل توجهی از مخاطبین شبکه‌های ماهواره‌ای را بکاهد و مردم را به محتوای فرهنگی و هنری کشور و تماشای آن از پلتفرم‌های داخلی سوق دهد.
ازطرفی مدیران وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هم سیاست یکی به نعل یکی به میخ راپیشه کردند، نه درهیبت متولی ظاهر شدند و نه آن راکاملاً رها کردند و روزبه‌روز از وظیفه ذاتی خود فاصله گرفتند و اساساً متوجه دوره جدیدی که عرصه صوت و تصویر در جهان وارد آن شده است نشدند و در قالب قدیمی خود ماندند.
در بخش دیگری از این نامه ذکر شده: درحال حاضر سؤال مقدّر این است که اگر بنا باشد صدا و سیما متولی حوزه صوت و تصویر فراگیر باشد، آیاطبیعی است که خود اقلیمش را برمبنای واژه تفسیر‌برانگیز و فارغ از بقیه جریان‌های حاکمیتی مشخص کند؟
درحال حاضر طبق مطالعات بین‌المللی نزدیک به ۸۰ درصد مصرف پهنای باند درجهان درسال ۲۰۲۰ حوزه صوت و تصویر (ویدئوها، گیم‌ها، ...) است و احتمالا این سهم در ایران نیز به ۸۰ درصد خواهد رسید، پس اگر قرار باشد تنظیم‌گری این۸۰ درصد توسط سازمان صدا و سیما صورت پذیرد، آیا سهم مرکزملی فضای مجازی که نهاد عالی و بالادستی صنعت است با تمام تأکیدات مقام معظم رهبری 20درصد باقیمانده است، که از قضا ربطی به حوزه صوت و تصویر ندارد؟
آیا وقت آن نرسیده که برای پایان دادن به این هرج ومرج، تعریف درست و جامعی از تنظیم‌گری ارائه شود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید