• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142921
+
-

گرینویچ/ جریمه هزار پوندی سر و صدا


مردی در انگلستان به حکم قاضی دادگاه باید 100هزار پوند بابت سر و صدای آژیر دزدگیر منزلش به همسایه‌اش بپردازد. جان وودوارد 45ساله، ساکن آکسفوردشایر در سال 2019میلادی، پس از اینکه خانه‌اش مورد سرقت قرار گرفت، از سایت آمازون چند دزدگیر خرید و روی درهای خانه‌اش نصب کرد. پس از اینکه همسایه او بابت سر و صدای این دزدگیر‌ها به دادگاه شکایت کرد، قاضی حکم به پرداخت جریمه و غرامت 100هزار پوندی به این همسایه شاکی داد. این دزدگیر‌ها توسط یک اپلیکیشن به گوشی تلفن همراه کاربر متصل است و توسط او کنترل می‌شوند. همسایه شاکی مدعی است؛ صاحب دزدگیر و دوربین‌های هوشمند، مدام خانه را چک کرده و صدای زنگ‌ها را به صدا در می‌آورده است.


هر روز آسپرین نخورید
نتیجه جدیدترین تحقیقات دانشمندان و محققان علوم پزشکی نشان می‌دهد؛ بیشتر بزرگسالان نباید برای پیشگیری از حمله‌های قلبی آسپرین بخورند. به گزارش ان‌بی‌سی، محققان مؤسسه تسک‌فورس آمریکا، این ممنوعیت بیشتر برای افراد بالای 60سال است که در ریسک حملات قلبی قرار دارند و تا به حال پزشکان برای آنها مصرف روزانه آسپرین را تجویز می‌کرده‌اند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که شمار افرادی که باید تحت این نوع درمان قرار بگیرند از واجدین شرایط واقعی، بسیار بالاتر است. برای نمونه دکتر ارین‌مایکوس متخصص قلب می‌گوید:‌ چنانچه بیماران به درستی مورد غربالگری قرار نگیرند و جزو بیمارانی نباشند که آسپرین روزانه برای آنها مفید است، این دارو می‌تواند ریسک حملات قلبی و عوارض جانبی آن‌را افزایش دهد.


عینک‌آفتابی فول‌فریم
شرکتی در ژاپن عینک‌های آفتابی می‌سازد که تمام صورت را می‌پوشاند. پس از اینکه پزشکان این کشور در مورد حساسیت پوست زرد‌پوستان نسبت به اشعه یو وی هشدار دادند، شرکت ZGHYBD از موقعیت استفاده کرده و عینک‌های یاد ‌شده را به بازار عرضه کرده است. به گزارش آدیتی‌سنترال، شیوع کرونا هم باعث شد تا آمار فروش این نوع عینک‌ها، افزایش چشمگیری داشته باشد. این عینک‌ها معادل 18دلار آمریکا قیمت دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید