• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142856
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xk4X3
+
-

قاطعیت بدون پرخاش

راهنما
قاطعیت بدون پرخاش

چند روش برای جلوگیری از بروز دعوا و درگیری و قاطعیت بدون پرخاشگری وجود دارد:

   هنگام مواجهه با مشکل، بهتر است علاوه بر منظر خود، مسئله را از دید طرف مقابل هم ببینید و تحلیل کنید. به این فکر کنید که مشکل را چطور می‌توانید حل کنید.
   اگر قصد دارید حرفی بزنید که ممکن است باعث آزردگی خاطر یا ناراحتی شود، عکس‌العمل طرف مقابل را پیش‌بینی کنید. مسئله را سرسری نبینید، فقط درک کنید که همه متفاوت هستند و آنچه شما می‌گویید نیز تأثیر متفاوتی دارد.
   به‌جای حدس و گمان، با ذکر حقایق و شواهد مشخص از عقاید و نظر خود دفاع کنید. این نه‌تنها منطقی‌ترین کار است بلکه به شما اعتبار می‌دهد.
   وقتی مسئله‌ای پیش می‌آید، بیان آنچه احساس می‌کنید بسیار بهتر از حدس زدن احساس و قصد و انگیزه دیگران است. حرف زدن از اینکه یک موقعیت خاص چه احساسی در شما ایجاد می‌کند امکان می‌دهد با طرف مقابل خود ارتباط بهتری برقرار کنید.
   با دیگران مؤدب باشید و بدانید که دیدگاه آنها می‌تواند به استحکام نظر شما کمک کند. گوش دادن به‌نظر برخی افراد می‌تواند آموزنده باشد، بنابراین، نیازی نیست نظر آنها را به چالش بکشید یا تلاش کنید که نظر خود را ثابت کنید.
   ابراز وجود و قاطعیت این نیست که خود را به دیگران تحمیل کنید. خلاصه آنکه شما باید عزت‌نفس خود را بالا ببرید تا بتوانید ابراز وجود کنید و قاطعیت داشته باشید، بدون اینکه به دیگران بی‌احترامی یا پرخاشگری کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :