بازار دمنوشها معمولا با سرد شدن هوا داغ میشود ولی در یکی دو سال گذشته کرونا هم نقش مهمی در داغتر شدن بازار این محصولات و البته افزایش قیمت آنها داشته است. به گزارش همشهری، در یکسال گذشته قیمت دمنوشهای شرکتی افزایش زیادی داشته و حتی مواردی از افزایش 117درصدی قیمت یک محصول هم مشاهده شده است.
برندهای مختلفی که در زمینه تولید انواع چایهای گیاهی و دمنوشها فعالیت دارند براساس نوع گیاه مورد استفاده و البته با گوشه چشمی به معروفیت برندشان در میان مردم، طی یکسال گذشته قیمت محصولاتشان را با درصدهای متفاوتی افزایش دادهاند و نگاهی به برچسب قیمت دمنوشها در سوپرمارکتها نشان میدهد نرخ برخی از این محصولات تا 100هزار تومان بالا رفته است.
هر بسته دمنوش زعفرانی 12عددی برند سحرخیز که پاییز سال گذشته 70هزار تومان قیمت داشت با 38درصد افزایش قیمت، حالا 96.300تومان قیمت خورده است. البته افزایش قیمت بعضی از برندها کمتر بوده است، بهطور مثال برند مهرگیاه برای دمنوشهای آویشن خود که در بستههای 14عددی عرضه میشوند، قیمت 59هزار تومان را تعیین کرده که در مقایسه با قیمت 49.500تومانی پارسال 19درصد افزایش نشان میدهد. اما در مقابل، بعضی از برندها هم افزایش قیمت نجومی داشتهاند. هر بسته 20عددی دمنوش سیب و دارچین برند گلستان، آبان سال گذشته 14.500تومان قیمت داشت درحالیکه امروز قیمت همین محصول با 117درصد رشد، 31.500تومان تعیین شده است.
افزایش قیمت دمنوشها البته منحصر به محصولات شرکتی نیست، استقبال از انواع چایهای گیاهی و دمنوشها سنتی برای مقابله با کرونا باعث شد در یکی دو سال گذشته عطاریها هم قیمتهای رو به افزایشی در محصولات خود داشته باشند. بهگفته برخی عطاریها قیمت بعضی از محصولات تحتتأثیر تبلیغاتی که درباره مفید بودن آنها برای افزایش ایمنی بدن یا درمان کرونا شد، طی یکیدو سال گذشته چندین برابر شده است.
قیمت داغ دمنوشها
در همینه زمینه :