• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142585
+
-

آقای رکورد

رونالدو به رکوردهای خودش هم رحم نمی‌کند

آقای رکورد

کریس رونالدو در شب پیروزی 3بر صفر پرتغال مقابل قطر در دیداری دوستانه، طبق معمول همیشه رکوردهای زیادی را جا‌به‌جا کرد. رکورد اولی که رونالدو در این بازی زد، رسیدن به 791‌گل در دوران فوتبالش بود تا حالا فقط 9‌گل تا 800‌گل فاصله داشته باشد. اما رکوردهای دیگری هم توسط او زده شد. درحالی‌که علی دایی مجبور شد دوباره تن به جراحی بدهد، کریستیانو رونالدو به زیاد کردن فاصله رکورد گل‌های ملی‌اش از بهترین گلزن ملی سابق جهان ادامه داد. این‌بار کاپیتان پرتغال گل اول تیمش را در بازی با قطر به ثمر رساند تا آغازگر پیروزی 3 بر صفر قهرمان سابق یورو و لیگ ملت‌های اروپا باشد. حضور قطر در گروه پرتغال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی2022تشریفاتی است چون قطر به‌عنوان میزبان سهمیه حضور در جام‌جهانی را دارد و نتایج این تیم در برابر سایر تیم‌ها در تعیین تیم‌های صعودکننده تأثیری ندارد اما به‌هرحال این یک دیدار رسمی بود و گل شماره112رونالدو برای تیم ملی پرتغال در آمار فیفا ثبت شد. حالا او 3‌گل از تعداد گل‌های علی دایی در سطح ملی بیشتر دارد. او این تعداد گل را در 181بازی با پیراهن تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده، درحالی‌که دایی 149بازی ملی داشت و نرخ گلزنی‌اش از ستاره پرتغالی بهتر بود با میانگین 73/0گل در هر بازی در برابر 63/0گل رونالدو.
   رونالدو در این بازی‌ها 41پاس‌گل و 26کارت زرد هم در مجموع 14هزارو352دقیقه بازی به نام خودش ثبت کرده است. 20گل در 52بازی دوستانه، 33گل در 42بازی انتخابی جام جهانی، 31گل در 35بازی انتخابی یورو، 14گل و یک آقای گلی در 25بازی یورو، 7گل در 17بازی جام‌های جهانی، 5گل در 6بازی لیگ ملت‌های اروپا و 2گل در 4بازی جام کنفدراسیون‌ها آمار گل‌های ملی این ستاره به تفکیک تورنمنت‌های مختلف است.
   کریستیانو موفق شده در تمامی رقابت‌های رسمی به ۱۶۵ تیم گل بزند که رکوردی تاریخی محسوب می‌شود. او موفق شده در رده ملی به ۴۶تیم مختلف گلزنی کند که هیچ بازیکنی تاکنون نتوانسته به این رکورد برسد.
   رونالدو که در 100‌بازی آخرش در لیگ قهرمانان اروپا 102‌گل به ثمر رسانده، در 50‌بازی اخیر ملی‌اش، 51‌گل زده و آماری رؤیایی داشته است.
   ستاره منچستریونایتد یک رکورد دیگر را هم به نام خودش ثبت کرد و از تعداد بازی‌های ملی سرخیو راموس عبور کرد. راموس که مدت‌هاست با مصدومیت دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و آخرین‌بار در دوران سلامتش توسط لوییس انریکه از لیست تیم ملی خط خورد، از رونالدو عقب افتاد. کریستیانو با بازی مقابل قطر به تعداد 181بازی ملی رسید. فعلا رکورد بیشترین بازی ملی در اختیار بازیکنی به نام سو چین آن از مالزی است که 195بازی ملی دارد و آخرین آن را در سال1984انجام داده است. نفر دوم این لیست بدر‌المطوع از کویت است با 186بازی. رونالدو با 5بازی دیگر ازجمله مسابقه فردا مقابل لوکزامبورگ به رکورد ملی‌پوش سابق کویت می‌رسد. بازی با لوکزامبورگ او را با رکورد احمد مبارک از عمان برابر می‌کند و به رده چهارم جدول می‌برد. رکورد احمد حسن 184بازی و رتبه او سوم است.
   رونالدو عملکرد بسیار درخشانی در مصاف با قطر داشت و در 45‌دقیقه حضورش در زمین، 3‌شوت و یک‌گل زد و 16‌پاس با درستی 89‌درصد داد. در این بازی 14‌پاس رونالدو در زمین حریف و تنها 2‌پاس در زمین خودی به ثبت رسید.
   رونالدو مقابل تیم‌های عربی در 5بازی 6گل و یک پاس‌گل داشته و یک‌بار هم در جام جهانی به ایران از روی نقطه پنالتی گل زده و یک پنالتی هم خراب کرده است. او 2‌گل به عربستان، 2‌گل به مصر، یک‌پاس‌گل مقابل الجزایر، یک‌گل به مراکش و یک‌گل به قطر در کارنامه‌اش در بازی‌های رودررو با تیم‌های عربی ثبت کرده.
  کریستیانو بعد از 30‌سالگی در بازی‌های ملی به‌ناگاه پوست انداخت و موتور گلزنی‌اش روشن شد. او قبل از 30‌سالگی در 114‌بازی، 52‌گل به ثمر رساند و حالا بعد از 30‌سالگی در 63‌بازی، 60‌گل زده است. نرخ گلزنی رونالدو پیش از رسیدن به سن 30سالگی کمتر از نیم گل (44/0) در هر بازی بود اما او بعد از 30سالگی این میانگین را به نزدیک یک گل (95/0) در هر مسابقه ارتقا داده است.

۳۰سالگی....................................................... ۵ بازی ۳ گل
۳۱ سالگی................................................... ۱۳ بازی ۱۳ گل
۳۲ سالگی................................................... ۱۱ بازی ۱۱ گل
۳۳ سالگی...................................................... ۷ بازی ۶ گل
۳۴ سالگی................................................... ۱۰ بازی ۱۴ گل
۳۵ سالگی...................................................... ۶ بازی ۳ گل
۳۶ سالگی................................................... ۱۱ بازی ۱۰ گل

   در مجموع ۶۳ بازی و ۶۰ گل بعد از 30سالگی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید