• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142572
+
-

پشت‌خط زن/ مربی آلمانی، خواهان جوانان ایرانی

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

پرویز کاظمی، بازیکن و مربی سابق تیم ملی ایران که در آلمان زندگی می‌کند، به تازگی سرمربی تیم vcjk مونشن شده است. او ماموریت دارد این تیم را دوباره به بوندس‌لیگا برگرداند. کاظمی درنظر دارد بعد از مشورت با بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی و جوانان ایران، یکی دو بازیکن تیم جوانان را به خدمت بگیرد. از نظر کاظمی مونشن می‌تواند سکوی پرتاب این جوانان به تیم‌های بزرگی چون برلین یا فرانکفورت باشد. گفته می‌شود پولی که بازیکنان مطرح ایرانی می‌خواهند، در آلمان هزینه رفت‌وآمد آخر هفته بازیکنان اروپایی است.

چند بازیکن خوش‌آتیه؟
مسابقات‌ والیبال جوانان جهان ‌با قهرمانی ایتالیایی‌ها خاتمه یافت و ‌تیم ‌ایران ‌نتوانست از قهرمانی دوره قبلی خود دفاع کند و نهم شد. مهم قهرمانی و نهمی نیست، مهم این است که غیر از مهدی جلوه، امیرحسین توخته و بردیا سعادت که بازماندگان تیم سابق جوانان و بازیکنان فعلی تیم ملی بزرگسالان هستند، کدام‌یک از بازیکنان به درد تیم ‌ملی می‌خورند. بازیکن خوب باید در 21سالگی در اوج باشد. آیا در تیم چنین بازیکنی داشتیم؟ در پایان مسابقات ۶بازیکن در تیم ایران امتیازآور بودند؛ امیرحسین توخته، دفاع وسط با ۹۵امتیاز، امین خواجه‌خلیلی، دریافت‌کننده قدرتی با ۸۱امتیاز، مهدی جلوه، دفاع وسط با ۷۷امتیاز، بردیا سعادت، قطر پاسور با ۷۴امتیاز، سینا نیکپور، دریافت‌کننده قدرتی با ۷۰امتیاز و امیرحسین صداقت، قطر پاسور با ۵۴امتیاز.

استقبال سرد
پوران زارع، نخستین بازیکن زن ایرانی است که جایزه بهترین مدافع روی تور والیبال باشگاه‌های آسیا را گرفت اما به هنگام ورود به زادگاهش؛ شیراز، هیچ استقبالی از او نشد و نایب‌رئیس هیأت استان فقط از طریق واتساپ چهارمی تیم سایپا و رسیدن این عنوان را به او تبریک گفت. مسئولان ورزش فارس انگار نمی‌دانند نام این دختر شیرازی در تاریخ افتخارات ورزش زنان آسیا ثبت شده است. زارع گلایه کرده است که از تیم جوانان ‌پسر که نهم جهان شد، استقبال شایسته شد اما هیچ‌یک از اعضای فدراسیون زحمت تقدیر از دختران را به‌خود ندادند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید