• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 18 مهر 1400
کد مطلب : 142505
+
-

7 نفر برای 007

جانشینان احتمالی «دنیل کریگ» برای نقش جیمز باند معرفی شدند

آرش نهاوندی- مترجم

بیست‌و‌پنجمین سری از فیلم‌های جیمز باند با عنوان «زمانی برای مردن نیست» از جمله موفق‌ترین فیلم‌های جیمز باند از سوی منتقدان ارزیابی شده بود. البته همانگونه که اخیرا «دنیل کریگ» بازیگر مشهور نقش مأمور 007عنوان کرده، این آخرین حضور سینمایی وی در نقش جیمز باند خواهد بود. به همین دلیل از هم‌اکنون پیش‌بینی‌ها درباره اینکه چه‌کسی ایفا‌گر نقش جیمز باند در سری فیلم جاسوسی بعدی با محوریت مأمور 007خواهد بود، در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در جریان است، «بابارا بروکولی» تهیه‌کننده فیلم‌های جیمز باند در این‌باره می‌گوید: فرایند انتخاب بازیگر بعدی فیلم‌های جیمز باند از سال دیگر آغاز می‌شود.
یک سال زمان کافی برای اینکه رسانه‌ها پیش‌بینی‌های خود را درباره جیمز باند بعدی اعلام کنند، به‌نظر می‌رسد. با این حال از هم‌اکنون به‌صورت بالقوه نام کاندیداهای بسیار مطرحی برای جایگزینی دنیل کریگ در نقش جیمز باند اعلام شده است. مهم‌ترین نامی که در صدر اغلب پیش‌بینی‌ها به چشم می‌خورد «ادریس البا» بازیگر مشهور سیاهپوست بریتانیایی است، البته نام زنانی نیز تاکنون برای ایفای نقش مأمور 007مطرح شده ازجمله مهم‌ترین این نام‌ها می‌توان به «لاشانا لینچ» و «امیلی بلانت» اشاره کرد. در این مطلب به مطرح‌ترین گزینه‌های احتمالی ایفاگر نقش جیمز باند در آینده خواهیم پرداخت.

ادریس البا

با توجه به‌نظرات طرفداران جیمز باند در شبکه‌های اجتماعی به‌نظر می‌رسد ادریس البا، از نظر این طرفداران مطلوب‌ترین گزینه جایگزینی دنیل کریگ باشد. ادریس البا از کاریزما و محبوبیت زیادی میان اهالی سینما برخوردار است و از نظر فیزیک بدنی و توانایی‌های بازیگری، گزینه بسیار مطلوبی برای بازی در نقش جیمز باند به‌نظر می‌رسد. او با بازی در یک‌سری فیلم‌های ابر‌قهرمانی توانایی نقش‌آفرینی خود در فیلم‌های مهیج و دارای صحنه‌های اکشن را نشان داده است. با این حال او اکنون 49ساله است و مشخص نیست او در چه تعداد از فیلم‌های جیمز باند بتواند به‌عنوان بازیگری سرحال و قبراق نقش‌آفرینی کند، به‌طور معمول بازیگر نقش فیلم‌های جیمز باند برای بازی در چندین سری از فیلم‌های جیمز باند به‌مدت بیش از یک دهه انتخاب می‌شوند.

 تام هاردی

«تام هاردی» نیز بازیگر مطرح و توانای بریتانیایی است که از گزینه‌های بالقوه جایگزینی دنیل کریگ در فیلم‌های جیمز باند محسوب می‌شود، او همچنین از فیزیک مناسبی برای ایفای نقش مأمور 007برخوردار است، با این حال قد او قدری کوتاه‌تر از دنیل کریگ است و این مسئله می‌تواند بازی وی در نقش ماموری که به‌طور پیش فرض و آن‌گونه یان فلمینگ وی را توصیف کرده قامتی بلند دارد، تحت‌الشعاع قرار دهد. احتمالا درصورت انتخاب هاردی در نقش مأمور 007، در آینده با جیمز باندی پیچیده‌تر مواجه
خواهیم بود.

 هنری کاویل

«هنری کاویل» نیز بازیگر خوش‌استیل و محبوبی است که توانایی بازی خود را در بازی در فیلم‌های مهیج که نیاز به فیزیک بدنی بسیار بالایی دارند، به خوبی نشان داده است؛ ازجمله مطرح‌ترین بازی‌های وی در ژانر فیلم‌های مهیج و ابرقهرمانی می‌توان به بازی در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» اشاره کرد. او همچنین در فیلم جاسوسی «مردی از یو. ان. سی. ال.‌ای» به کارگردانی «گای ریچی» در نقشی مشابه نقش جیمز باند بازی کرد و از این نظر توانایی خود را به‌طور بالقوه برای بازی در نقش جیمز باند نشان داد. هنری کاویل در زمان انتخاب بازیگر برای فیلم «کازینو رویال» در سال 2006نیز از کاندیداهای بالقوه بازی در نقش جیمز باند بود، اما درنهایت دنیل کریگ به‌جای وی انتخاب شد. اما شاید این بار وضعیتی متفاوت برای وی رقم بخورد.

 رگه ژان پیج

«رگه ژان پیج»، بازیگر و ستاره کنونی سریال «بریدجرتون» را نیز می‌توان از گزینه‌های بالقوه ایفای نقش مأمور 007در فیلم‌های بعدی جیمز باند دانست. او اکنون 31ساله است و می‌تواند به‌راحتی به‌مدت 15سال در سری فیلم‌های جیمز باند بازی کند. اگر تهیه‌کنندگان فیلم‌های جیمز باند به‌دنبال بازیگری هستند که بتواند برای مدت طولانی در نقش جیمز باند ظاهر شود، رگه ژان پیج می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
 
سم هیوین

«سم هیوین» بازیگر و ستاره اسکاتلندی است که به‌دلیل بازی در نقش «جیمی فریزر» در سریال بریتانیایی – آمریکایی «غریبه» به شهرت رسیده است. او را نیز می‌توان از گزینه‌های بالقوه و مطلوب بازی در نقش جیمز باند دانست. او بازیگر بسیار خوبی است و از فیزیک بدنی بسیار مطلوب برای بازی در نقش جیمز باند برخوردار است.

 لاشانا لینچ

لاشانا لینچ به‌خاطر بازی در فیلم زمانی برای مردن نیست مورد تحسین منتقدان واقع شده، او در این فیلم در نقش «نومی» جایگزین جیمز باند و با نام مأمور 007ظاهر شد. لینچ در فیلم زمانی برای مردن نیست مدتی به‌عنوان مأمور 007ظاهر می‌شود و سپس این عنوان را به جیمز باند با بازی دنیل کریگ بازمی‌گرداند. اگر تهیه‌کنندگان فیلم‌های جیمز باند زمانی به این نتیجه برسند که یک زن نیز می‌تواند در نقش مأمور 007ظاهر شود، لاشانا لینچ به‌نظر به‌طور بالقوه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های این نقش خواهد بود. پیش‌تر نیز زمانی که لاشانا لینچ به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جیمز باند مطرح شده بود، تهیه‌کنندگان این سری فیلم‌ها، اعلام کرده بودند که در آینده نیز فقط یک مرد نقش جیمز باند را ایفا خواهد کرد. بابارا بروکولی در این‌باره در گفت‌وگویی با گاردین در سال 2018گفته بود: در کتاب یان فلمینگ و فیلمنامه‌های جیمز باند، مأمور 007بازیگری مرد توصیف شده، بنابراین تصور می‌کنم در آینده نیز وضعیت بدین‌سان ادامه یابد و سایر بازیگران نقش جیمزباند نیز از میان بازیگران مرد انتخاب شوند.

 امیلی بلانت

اگر قرار باشد زمانی زنی ایفا‌گر نقش جیمز باند باشد، «امیلی بلانت» مانند ادریس البا، محبوب‌ترین و مناسب‌ترین گزینه به‌نظر می‌رسد. او پیش‌تر نیز در نقش شخصیت‌های پیچیده بازی کرده است. او سابقه بازی در فیلم مهیج و رازآلود «دختری در قطار»(2016) به کارگردانی «تیت تیلور» که می‌تواند معیار مناسبی برای بازی وی در فیلم‌های مهیج ازجمله سری فیلم‌های جیمز باند در نقش مأمور 007باشد، در کارنامه هنری خود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید