• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 18 مهر 1400
کد مطلب : 142501
+
-

گفت‌و‌گو با دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان

عنصر خیال؛شالوده جشنواره سی و چهارم

عنصر خیال؛شالوده جشنواره سی و چهارم

عاطفه علیان- خبرنگار

علیرضا تابش، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با اشاره به انتخاب شعار «سینما سرزمین خیال» در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با همشهری گفت: خیال و ‌رؤیا یکی از ارکان مهم دوران کودکی است و در این دوره، سعی کردیم با محوریت این موضوع، جشنواره را پیش ببریم. چراکه کودکان و نوجوانان امروزی نیاز به آثار سرگرم‌کننده‌ای دارند که عنصر خیال‌پردازی در آن پرورانده شود. شعار جشنواره سی و چهارم هم بر همین اساس انتخاب شده است و امیدواریم مجموعه آثار تولید شده سینماگران حوزه کودک و نوجوان بر عنصر خیال و فانتزی استوار باشد.
بر همین اساس سعی شده است که انتخاب فیلم‌ها، کارگاه‌های آموزشی، شیوه‌های اطلاع‌رسانی و چگونگی مراسم افتتاحیه این جشنواره با محوریت عنصر خیال و شعار «سینما سرزمین خیال» همخوانی داشته باشد. جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، به منزله ارائه تخصصی‌ترین مجموعه محصولات تصویری درباره کودک و نوجوانان در کشور و منطقه برگزار می‌شود.
او به مراسم افتتاح سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان و 22شهر کشور هم اشاره‌ای کرد و توضیح داد: حضور کودکان در سالن‌های سینما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با روز جهانی کودک، فضای  امیدبخش و بانشاطی را در جامعه ایجاد کرد. همزمان با مشارکت حضوری کودکان، در فضای مجازی  امکان تماشای فیلم‌ها، کارگاه‌های آموزشی و داوری آن  به‌صورت برخط فراهم شده است. تابش با اشاره به المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان تصریح کرد: المپیاد فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان یکی از بخش‌های مهم جشنواره است، در این المپیادها با انتقال تجربه و آموزش بزرگان سینما به نوجوانان، نسل بعدی فیلم‌سازان شکل خواهد گرفت.
نسل آینده سینمای ایران بی‌تردید متاثر از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان خواهد بود، نوجوان ۱۱ساله که در سال ۱۳۹۴ به المپیاد آمده، الان به یک جوان سینماگر تبدیل شده است. بخشی از شرکت‌کنندگان در المپیاد به صداوسیما و دیگر سازمان‌های مرتبط خواهند رفت. حتی در این دوره از المپیاد، قرار است برگزیدگان دوره‌های قبل تجربه‌خود را به شرکت‌کنندگان جدید منتقل کنند. از طرفی ایده محوری المپیاد باعث می‌شود تا شرکت کنندگان یاد بگیرند که توسعه ایده، گروهی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید