• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 18 مهر 1400
کد مطلب : 142476
+
-

زنان ایران در کمپ اروپایی

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا در باشگاه شارلوای بلژیک اردو برگزار می‌کند

مریم ایراندوست و شاگردانش به خواسته‌شان رسیده‌اند؛ آنها به کمپ اروپایی می‌روند. تیم ملی فوتبال زنان که برای نخستین‌بار به جام ملت‌های آسیا صعود کرده تا دی‌ماه امسال فرصت دارد برای این رقابت‌ها آماده شود. 30دی مسابقات به میزبانی هند آغاز می‌شود و ایران حریفانی در حد استرالیا، چین، ژاپن و... در پیش دارد. ایراندوست بعد از صعود تیم ملی به جام ملت‌ها گفته بود که برای مقابله با بزرگان آسیا تیمش به یک کمپ اروپایی و بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ نیاز دارد. حالا فدراسیون خبر داده است که تیم ملی به بلژیک می‌رود تا هم چند بازی دوستانه انجام دهد و هم کمپی 10روزه داشته باشد. اما چرا بلژیک؟
قرار است کمپ تیم ملی زنان در بروکسل و در باشگاه شارلوا باشد. این باشگاه 2 بازیکن ایرانی دارد؛ علی قلی‌زاده و یاسمن فرمانی که هر دو در تیم‌های ملی ایران بازی می‌کنند اما انتخاب این باشگاه دلیل مهم‌تری دارد. مهدی بیات -مدیر این باشگاه- ایرانی است و فدراسیون فوتبال ایران با خود بیات مذاکره کرده است. شهاب‌الدین عزیزی خادم دیروز به سایت فدراسیون گفت: «بعد از نشست مشترک با مهدی بیات، قرار شد تیم ملی زنان برای برگزاری اردوی 10روزه و انجام 2 بازی دوستانه با شارلوا به بلژیک برود و مهمان این باشگاه باشد.»
ایراندوست خوشحال است که فدراسیون به قولش عمل کرده است. بازی با شارلوا یکی از وعده‌های فدراسیون جدید از روز اول تشکیل تیم ملی بود. ایراندوست به همشهری می‌گوید: «خوشحالم که فدراسیون به این وعده‌اش هم عمل کرد. از روز اول ما درخواست کمپ اروپایی داشتیم و حالا امکانش فراهم شده است. برنامه این است که آبان به بلژیک برویم و 2 بازی دوستانه داشته باشیم. یک بازی با شارلوا و اگر بشود یک بازی هم با یک تیم دیگر انجام می‌دهیم.» بعد از تشکیل تیم ملی که 2 سال تعطیل بود، برگزاری اردوهای مداوم، انجام بازی‌های دوستانه، داشتن لباس یکدست و پرواز اختصاصی، حالا تیم ملی زنان به آرزوی دیگر خود رسیده و به کمپ اروپایی می‌رود.
این نخستین‌بار است که تیم ملی فوتبال زنان ایران به کمپ اروپایی می‌رود ولی نخستین‌بار نیست که با یک تیم اروپایی بازی می‌کند. ایران سال1384در تهران یک بازی دوستانه با اس‌فاو الدرسیم اسبور برلین داشت. در همان مقطع قرار بود ایران برای انجام بازی برگشت به آلمان برود ولی این اتفاق نیفتاد. سال1395نیز تیمی منتخب از بازیکنان لیگ که بیشتر بازیکنانش از شهرداری بم و شهرداری سیرجان بودند، برای حضور در یک تورنمنت دوستانه به سوئد رفتند. 2 سال بعد تیم جوانان ایران تورنمنت دوستانه‌ای را که با حضور آمریکا، ایتالیا، اسلونی و ایران برگزار می‌شد تجربه کرد. ایتالیا میزبان این تورنمنت بود. یک سال بعد هم ایراندوست با چند بازیکن، تیمی را به نام یاران آتنا تشکیل داد و در تورنمنت دیسکاور آلمان شرکت کرد. در 2 سالی که تیم ملی تعطیل بود، اتفاق دیگری نیفتاد. خردادماه امسال هم تیم ملی در تورنمنت چهارجانبه‌ای در بلاروس حاضر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید