• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 18 مهر 1400
کد مطلب : 142473
+
-

فینالی برای یک رکورد

فرانسه در صورت بردن فینال امشب لیگ ملت‌ها، به تنها تیمی تبدیل می‌شود که همه رقابت‌های ملی را فتح کرده است

فینالی برای یک رکورد

ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه آلیانس تورین، ایتالیای میزبان و بلژیک برای رتبه سومی دومین دوره لیگ ملت‌های اروپا با هم بازی می‌کنند؛ مسابقه‌ای که دروازه‌بان بلژیک یعنی کورتوا درباره آن گفته که نمی‌داند رده سومی لیگ ملت‌ها به چه دردی می‌خورد و چرا باید چنین مسابقه‌ای برگزار شود. 2 تیم برنده مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، ساعت22:15 امشب در سن‌سیروی میلان به مصاف هم می‌روند. فرانسه سابقه قهرمانی در همه تورنمنت‌های ملی را دارد، غیر از این تورنمنت که تنها قهرمان آن فعلا پرتغال است. فرانسه در جام ملت‌های سال1984 و یورو2000، جام‌های جهانی1998و2018، المپیک1984 و جام کنفدراسیون‌ها در سال‌های 2001 و 2003 به قهرمانی دست یافته و این لیگ نوپا تنها تورنمنت ملی است که فرانسوی‌ها در آن هنوز به قهرمانی نرسیده‌اند. اسپانیا در جام کنفدراسیون‌های سال2013 از برزیل شکست خورد اما در جام جهانی2010، یورو2008 و 2012 و المپیک1992 قهرمان شد.
این نخستین فینالی است که اسپانیا پس از سال2012 در آن حضور می‌یابد. سبک اسپانیای لوییس انریکه در این تورنمنت به این شکل است که گاوی وظیفه خطا روی بازیکنان حریف را دارد، بوسکتس و چند نفر دیگر موظف به تمارض و گرفتن خطا هستند و بقیه هم آنقدر پاسکاری می‌کنند تا بلکه روزنه‌ای به سمت دروازه حریف باز شود. وظیفه لوییس انریکه به‌عنوان سرمربی هم این است که هر بازیکن جوانی که نخستین بازی‌اش را در ترکیب تیم بزرگسالان بارسلونا انجام می‌دهد بلافاصله به تیم ملی دعوت کند؛ ریکی پوچ، فاتی، پدری، اریک گارسیا، گاوی و...
   فرانسه با سیستم دفاع سه‌نفره‌ای که در بازی با بلژیک اجرا کرد، موقعیت‌های زیادی در ضدحمله‌ها به بلژیکی‌ها داد. با سیستم 2-5-3 که عملا گریزمان و امباپه و بنزما مهاجم هستند، تنها 2بازیکن در مرکز زمین حضور دارند و برای همین احتمال ضدحمله خوردن آنها بیشتر می‌شود. شاید حضور کانته در مرکز زمین می‌توانست تعادل ایجاد کند، با کنار گذاشتن پاوار یا کنده از ترکیب و بازگشت به دفاع چهارنفره و سیستم 1-3-2-4 قبلی؛ اما غیبت کانته به ‌دلیل بیماری شرایط را تغییر داده است.
   فران تورس در بازی با ایتالیا مجبور به ترک زمین شد و احتمال رسیدنش به بازی امشب خیلی کم است. در اردوی اسپانیا 3‌بازیکن دیگر به نام‌های پدری، مارکوس یورنته و باریس مندس مصدوم هستند و به بازی امروز نمی‌رسند. در ترکیب فرانسه هم کانته به‌دلیل کرونا و دینیه به‌خاطر مصدومیت حضور ندارند.
   اسپانیا در بازی‌های رودررو مقابل خروس‌ها رکورد خوبی دارد و در 35تقابل گذشته 16بار فرانسه را برده و 7بار هم مساوی کرده و تنها 12بار باخته است. آخرین رویارویی 2 تیم به سال2017 برمی‌گردد که نتیجه مسابقه 2 بر صفر به سود اسپانیا شد.
   ترکیب احتمالی فرانسه: هوگو لوریس، کنده، واران، لوکاس ارناندس، تئو ارناندس، پاوار، شوامنی، پوگبا، گریزمان، امباپه و بنزما.
   ترکیب احتمالی اسپانیا: اونای سیمون، آسپلیکوئتا، پائو تورس، لاپورت، مارکوس آلونسو، گاوی، بوسکتس، کوکه، سارابیا، فران تورس و اویارسابال.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید