• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 18 مهر 1400
کد مطلب : 142464
+
-

گل‌زن/ استقبال غریبانه

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

هفته‌ گذشته زهره کودایی، دروازه‌بان تیم‌ملی زنان ایران که با مهار 2‌ضربه پنالتی مقابل اردن، نقش زیادی در صعود تاریخی به جام ملت‌های آسیا داشت، بدون استقبال مسئولان ورزشی خوزستان، وارد اهواز شد. بعد از انتشار ویدئوی استقبال خانواده کودایی در فرودگاه اهواز خیلی‌ها تأسف خوردند که چرا هیچ‌یک از مسئولان ورزش اهواز به فرودگاه نرفته‌اند. این منتقدان نمی‌دانستند که این رفتارها در فوتبال خوزستان عادی است و آنها اهمیت چندانی به فوتبال زنان نمی‌دهند. فصل پیش همین مسئولان خوزستانی به راحتی از لیگ برتر کنار کشیدند و امتیاز لیگ برتری از دست رفت. آنها به بهانه هزینه بالا، دخترانی را که عاشق فوتبال بودند بلاتکلیف گذاشتند.

استقبال پر‌شور
مسئولان فدراسیون فوتبال از تیم ملی زنان که تاریخ‌سازی کردند و به جام ملت‌های آسیا رسیدند، استقبال پرشوری نداشتند اما برای تلافی دست به‌کار شدند و برای استقبال از گلاره ناظمی داور بین‌المللی فوتسال ایران تدارک خوبی دیدند. گلاره ناظمی و ابراهیم محرابی‌افشار نمایندگان جامعه داوری ایران در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی بودند و انصافا هم قضاوت‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند. گلاره ناظمی با حضور در فینال جام جهانی فوتسال مردان، به‌عنوان نخستین داور زن ایرانی تاریخ‌سازی کرد. او در این دیدار وقت‌‌نگه‌‌دار بود.

ارقام نجومی؟!
منیژه زیبا، سرپرست تیم فوتسال زنان ملی‌حفاری مدعی است که این فصل در بازار نقل و انتقالات حباب ایجاد شده و لیگ فوتسال زنان شاهد قیمت‌های کاذب است. او می‌گوید: «تیم‌هایی که یک‌شبه وارد فوتسال می‌شوند و عمر فعالیت‌شان شاید یک یا 2 فصل باشد، با ایجاد این بازار کاذب به فوتسال ضربه می‌زنند.» شاید تصور کنید منظور خانم زیبا از ارقام نجومی قراردادهای میلیاردی است اما او از ارقام ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون تومان حرف می‌زند. در این شرایط خیلی‌ها انتقاد کرده‌اند که چرا فوتسالی‌ها جذب لیگ کویت شده‌اند. وقتی بازیکنان برای ۱۰بازی در کویت 2برابر این ارقام را می‌گیرند، چرا لژیونر نشوند؟





 

این خبر را به اشتراک بگذارید