• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14240
+
-

رضایت حداکثری

گزارش مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از میادین میوه و تره‌بار

نظرسنجی
رضایت حداکثری

ارائه محصولات با کیفیت و ارزان‌قیمت در میدان‌های میوه و تره‌بار در بازه زمانی 25 اسفند تا 25فروردین‌ماه با استقبال شهروندان تهرانی روبه‌رو شد. این یکی از اقدامات ویژه شهرداری تهران برای شهروندان بود که در یک نظرسنجی رضایت حداکثری مشتریان مشخص شده است.

طرح تخفیف به مشتریان در میدان‌های میوه و تره‌بار با ارائه 3 قلم از میوه‌جات شامل سیب‌زرد، سیب‌قرمز و پرتقال و3 قلم سبزیجات شامل سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی همراه بوده است. به تازگی یافته‌های نظرسنجی خدمات میدان‌های میوه و تره‌بار در 68 میدان منتخب از 1200نفر از مراجعه‌کنندگان در فاصله زمانی 29 اسفند تا 25فروردین در 4مقطع زمانی منتشر شده است.


گزارش مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از میادین میوه و تره‌بار  ابتدا «رضایت از کیفیت محصولات ارائه‌شده» را مورد بررسی قرار داده است. بدین‌ترتیب، در هر قلم میوه و سبزی میزان رضایت مردم (زیاد و خیلی زیاد) بالای 50درصد است و میزان نارضایتی (مجموع رضایت‌کم و رضایت خیلی‌کم) نیز در همه محصولات پایین‌تر از 15درصد است. البته درنظرسنجی قیمت میوه و سبزی آمار قابل توجهی به‌دست آمده است.

چنان‌که میزان رضایت شهروندان بالاتر از 70درصد بوده و نارضایتی از قیمت‌ها نیز در همه موارد کمتر از 6درصد را نشان می‌دهد. تخفیف در محصولات ارائه‌شده، مورد سومی است که در این نظرسنجی به آن پرداخته شده. بنابراین، 5/53درصد از پاسخگویان سوالی درباره تخفیف، اعلام رضایت کرده‌اند و 6/25درصد از نفرات حاضر در این نظرسوالی درباره از تخفیف‌های درنظر گرفته شده، رضایت چندانی نداشته‌اند. درسوال بعدی مقایسه کیفیت محصولات میدان‌ها با سایر فروشگاه‌ها آمده است. در اینجا 31درصد از مراجعه‌کنندگان اعلام کرده‌اند کیفیت محصولات بهتر از سایر فروشگاه‌هاست و 40درصد هم گفته‌اند کیفیت محصولات تفاوتی با فروشگاه‌های دیگر ندارد.

در سوال دیگر نیز به مقایسه قیمت محصولات در میدان‌ها با سایر فروشگاه‌ها پرداخته شده است. در این بخش 72درصد از شهروندان اعلام کرده‌اند قیمت محصولات در میدان‌ها نسبت به سایر فروشگاه‌ها ارزان‌تر است و 24درصد هم گفته‌اند قیمت‌ها تفاوتی ندارد. در این پژوهش گسترده درباره سایر محصولات ارائه‌شده نیز پرسش صورت گرفته است. بنابراین، درسوال بعدی درباره میزان رضایت شهروندان از قیمت و کیفیت مثلا در مورد سبزیجات، حدود 66درصد از افرادی که خرید کرده‌اند از کیفیت محصولات زیاد یا خیلی زیاد راضی بوده‌اند.

در مورد گوشت قرمز رضایت بین افرادی که گوشت قرمز خریده‌اند 70درصد، در مورد آبزیان 81درصد، در مورد تخم‌مرغ 83درصد و در مورد مرغ 86درصد بوده است. در سوالی دیگر نیز میزان رضایت از امکانات و تسهیلات میدان‌ها عنوان شده و بیشترین نارضایتی مربوط به امکانات استراحت و صندلی در میدان‌هاست که بیش از 19درصد مراجعه‌کنندگان از آن ابراز نارضایتی کرده‌اند. اندکی بیش از 12درصد نیز سرویس‌های بهداشتی را مناسب نمی‌دانند. نظافت عمومی، روشنایی، ساعات کار میدان و سهولت رفت‌وآمد نیز بیشترین میزان رضایت را داشته‌اند.










جدول رضایت از قیمت محصولات
 

این خبر را به اشتراک بگذارید