• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 17 مهر 1400
کد مطلب : 142379
+
-

سفر به 6 استان در 49روز

رئیس‌جمهوری در ششمین سفر استانی‌اش به بوشهر رفت

دولت
سفر به 6 استان در 49روز

نوار سفرهای مرزی رئیس‌جمهوری به استان‌های جنوب غرب کشور روز جمعه با سفر استانی بوشهر تکمیل شد. 6سفر استانی طی 7هفته کارنامه سفرهای استانی سریع و سبک سیدابراهیم رئیسی پس از تشکیل کابینه و در پایان هر هفته کاری بوده است. او بیشتر بازدید از مناطق محروم مرزی را در اولویت سفرهای استانی خود قرار داده است.
سرکشی به پروژه‌های معطل‌مانده عمرانی، محور سفر استانی رئیسی به بوشهر هم بود. او در برنامه متفاوت سفرهای استانی خود نسبت به دولت‌های قبل، سخنرانی عمومی ندارد؛ نشستن پای صحبت مردم شهرستان‌های دورافتاده‌تر از مراکز استان‌ها جایگزین اجتماعات در ورزشگاه‌ها شده است. رسیدگی به مشکلات خاص شهرستان‌ها دستور کار ویژه این سفرها بوده‌اند. بازدید از راه‌آهن شیراز-بوشهر، طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه بوشهر، میدان نفتی رشادت، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، ناو و شناورسازی شهید محلاتی سپاه، حضور در جمع مردم دلوار، دیدار با کشاورزان اهرم و عشایر استان بوشهر مهم‌ترین محورهای برنامه سفر رئیس‌جمهوری به بوشهر بودند. 5وزیر و تعدادی از معاونان، رئیسی را در سفر بوشهر همراهی می‌کردند.
براساس گزارش تسنیم، رئیسی در فرودگاه بوشهر از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی با حضور اقشار مختلف به‌دلیل شرایط کرونایی وجود ندارد، عذرخواهی کرد و با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است، گفت: گزارش‌های واصله از مراکز مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.

مشکلات بوشهر قابل تحمل نیست
همچنین رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان بوشهر برای رشد و آبادانی، گفت: خداوند متعال به این استان ظرفیت‌های بسیاری مرحمت کرده، از سویی قرار‌گرفتن در کنار دریا از دیگر ظرفیت‌هاست. با وجود این ظرفیت‌های فراوان، سخن‌گفتن از مشکلات و بیکاری و بعضا آسیب‌‌های اجتماعی در سطح استان قابل تحمل نیست. رئیس‌جمهوری در بازدید از پروژه نیمه‌کاره راه‌آهن شیراز - بوشهر، گفت: پیشرفت ۲۰درصدی پروژه راه‌آهن شیراز - بوشهر- عسلویه پس از ۱۴سال قابل‌توجیه نیست.

مکث
قول‌های رئیسی در سفر استانی بوشهر

حضور رئیسی در میان اقشار مردم و آشنایی با مشکلات و کاستی‌های استان بوشهر سبب طرح 9درخواست از سوی مردم و مسئولان برای بررسی از سوی رئیس‌جمهوری شد که رئیسی در پاسخ به این مطالبات وعده رفع و حل آنها را داد:
   تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه.
   حل مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران شهرستان اهرم بوشهر.
   حل مشکلات اساسی نخلستان‌های استان.
   اولویت‌بخشیدن به طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان بوشهر.
   تامین اعتبار برای احداث سد باهوش و بهره‌برداری سریع از آن.
   بررسی درخواست مردم برای ارتقای بخش دلوار به شهرستان براساس تقسیمات کشوری.
   رفع مشکلات واحدهای راکد تولیدی منطقه.
   تأمین علوفه دامی و آب شرب و توسعه زیرساخت‌های مناطق عشایری.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :