• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142270
+
-

جامعه ایمن با واکسیناسیون

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: ۵ پایگاه مستقیما توسط شهر سالم برای واکسیناسیون ایجاد شده بود همچنان فعال هستند و از جمعه هفته گذشته ۲۶‌مرکز جدید سیار، خودرویی و ثابت نیز افتتاح و راه‌اندازی شدند. همه این مراکز با امکانات شهرداری در امر واکسیناسیون حضور دارند و نیروی انسانی و امکانات لجستیک از سوی شهرداری است و ضرورت دارد انواع واکسن تامین شود.
به گزارش همشهری، حمید چوبینه درباره میزان مراجعه به مراکز درمانی شهرداری طی روزهای اخیر گفت: مراجعات کرونایی خیلی کاهش پیدا کرده است و بعد از سرعت عملی که در واکسیناسیون صورت گرفته، در بحث بیماری روند کاهشی داریم.
او ضمن ابراز امیدواری از اینکه با حمایت و توجه مردم، کرونا مهار شود، گفت: مردم واکسیناسیون را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. الان گروهی از مردم هستند که هنوز واکسن را به دلایل مختلف دریافت نکرده‌اند و امیدواریم کسانی که دلایل منطقی ازجمله بیماری دارند، بعد از طی پروتکل‌های یک‌ماهه واکسن را دریافت کنند. همچنین کسانی که اطلاعات وهم‌آلودی در ذهن دارند و نتوانسته‌اند با واکسن به‌عنوان یک مسئله حیاتی کنار بیایند، زودتر واکسن را دریافت کنند، چرا‌که جامعه ایمن با دریافت واکسن ایمن خواهد شد. مدیرعامل شرکت شهر سالم در پاسخ به اینکه چرا با وجود دریافت واکسن پیش‌بینی موج بعدی مطرح می‌شود، گفت: باید بیش از ۷۰‌درصد جامعه واکسینه شود تا کنترل موج انجام گیرد. امکان دارد ویروس ژن‌های جدیدی پیدا کند و با توجه به جهش ژنتیک، حتی واکسن‌های قبلی هم جوابگو نباشند. به همین دلیل است که می‌گویند جامعه باید واکسینه شوند.
به گزارش همشهری، او در واکنش به اینکه مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده واکسن دنیا اعلام کردند، کرونا در یک سال آینده مهار و به حالت پاندمی تبدیل می‌شود، افزود: ابتدای شیوع ویروس کرونا خیلی از مردم می‌گفتند با گرم‌شدن هوا در تابستان این ویروس کمتر می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد. مهار کامل ویروس کرونا نیز با توجه به اطلاعاتی که ما اکنون داریم، یک پیش‌بینی است، اما لازمه اطلاعاتی که داریم این است که جامعه واکسینه شود و رعایت دستورالعمل‌ها در اولویت باشد.

طرح «سلامت‌یار» برای واکسیناسیون سالمندان
رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران نیز با توجه به هفته ملی سالمند درباره وضعیت سالمندان شهر تهران، گفت: ۱۰.۳‌درصد از جمعیت تهران را سالمندان تشکیل می‌دهند، این بدین معناست که حدود یک میلیون و ۱۰۰‌هزار نفر، بالای ۶۰ سال در تهران زندگی می‌‌کنند. همچنین طبق گزارش‌‌های وزارت بهداشت از مجموع افراد بالای ۶۰ سال استان تهران تنها ۱۲‌درصد واکسینه نشده‌اند و حدود ۸۸‌درصد حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.  زینب نصیری گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا 2سالی است که زندگی مردم و به‌خصوص سالمندان را مختل کرده و آنها محدودیت ارتباطی بیشتری نسبت به سایر سنین دارند، شعار امسال هفته ملی سالمند، «بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری‌های دیجیتال» است.
نصیری در ادامه تشریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته و با تأکید بر شعار امسال هفته ملی سالمند، اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه‌های متعددی برای سالمندان دارد. ما با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مناطق ۲۲‌گانه و با همکاری همه ۳۵۳‌خانه سلامت موجود در شهر تهران، طرح «سلامت‌یار» را جهت تأکید واکسیناسیون سالمندان انجام دادیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید