• جمعه 30 آذر 1403
  • الْجُمْعَة 18 جمادی الثانی 1446
  • 2024 Dec 20
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142264
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J6wRl
+
-

مرمت بزرگراه‌ها با دستگاه فلاسک آسفالت

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از ادامه عملیات مرمت روکش آسفالت بزرگراه‌های شهر تهران با استفاده از دستگاه فلاسک آسفالت خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر فسایی با بیان اینکه شایع‌ترین عامل کاهش دوام و کیفیت عملیات لکه‌گیری روکش آسفالت شامل دمای نامناسب این محصول در زمان پخش و اجراست، افزود: ازجمله راهکارهای حل این مشکل به‌کارگیری فناوری‌های نوین صنعتی همچون ماشین مکانیزه لکه‌گیری معابر است؛ چراکه این سیستم به تمام ابزارهای لازم همچون فلاسک گرم نگه‌دارنده آسفالت و غلتک مکانیزه مجهز بوده و می‌تواند مشکل شن‌زدگی آسفالت در پروژه‌های ترمیم معابر را به‌طور کامل برطرف سازد.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه فلاسک لکه‌گیری مکانیزه آسفالت، قابلیت ترمیم انواع چاله‌ها، نوارهای حفاری، دریچه منهول‌‌ها، ترک‌ها، موج‌شدگی، شیار‌شدگی و قیرزدگی را داراست، پاکسازی لکه‌ها از گردوغبار، پاشیدن قیر امولسیون، تخلیه آسفالت توسط قیف و تسطیح کار با استفاده از غلتک مکانیزه را به‌عنوان دیگر توانمندی‌های این دستگاه برشمرد. به‌گفته سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، به‌دلیل دوجداره‌بودن مخزن نگهداری دستگاه فلاسک آسفالت، دمای مطلوب محصول در زمان پخش و اجرا حفظ شده و به این ترتیب در فصول سرد سال نیز می‌توان اقدام به مرمت معابر شهری کرد. در 6‌ماه نخست امسال بیش از ۵۵۰۰ چاله در سطح بزرگراه‌های شهر تهران توسط دستگاه فلاسک و با استفاده از ۵۰۰ تن آسفالت گرم ترمیم شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید