ساترا دستورالعمل تبلیغات در پلتفرمها را تدوین و برای هماندیشی و نظرخواهی از نخبگان روی سایت خود قرار داده است. به گزارش همشهری، از مدتها پیش شیوه فعالیت تبلیغی پلتفرمها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود. بر همین اساس با بررسی دستورالعملها و قوانین رگولاتورهای دنیا و پایش انجام شده درخصوص قوانین داخلی کشور، سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، دستورالعمل تبلیغات در پلتفرمها را تدوین کرده و برای هماندیشی و نظرخواهی از نخبگان روی سایت خود قرار داده است. این دستورالعمل تلاش میکند چالشهای حوزه تبلیغات ازجمله انتشار اطلاعات گمراهکننده و نامناسب در محتوای تبلیغی، تهدید سلامت کودکان، نادیده گرفتن ردهبندی سنی در تبلیغات، اخلال در تجربه کاربری و افزایش غیرمنصفانه هزینه کاربر را حل کند. در موادی از این دستورالعمل همچنین به موضوع پخش تبلیغات در سرویسهایی با مدل درآمدی اشتراک ماهانه پرداخته شده است که در ماههای گذشته انتقاد تعداد قابل توجهی از کاربران را برانگیخته بود.
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب :
142249
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/n54oD
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved