• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142234
+
-

نکته بازی/ خدای من؛ چقدر غیرمنتظره!


از جمله اخبار جالب این هفته، داستان اختلاف فراز کمالوند با مدیران نفت مسجدسلیمان بود. شاید تا الان که شما این مطلب را می‌خوانید، تکلیف کمالوند روشن شده باشد اما به هر حال مارکوپولوی مربیان ایران در آستانه فسخ قرارداد با پنجمین باشگاهش طی یک سال گذشته قرار گرفته است! کمالوند که شاهین بوشهر، استقلال، سایپا و تراکتور را هر کدام به شوق تیم بعدی ترک کرد، چند روز پیش به‌عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان معرفی شد اما هنوز هیچی نشده احتمال جدایی او مطرح شده است. با این شرایط فراز حتی اگر بماند هم شاید امیدی به حضور طولانی‌مدت او در مسجدسلیمان وجود نداشته باشد. کاری به کمالوند نداریم و وضع او برای همه روشن است؛ همچنان اما مهم‌ترین پرسش‌مان این است که مدیران باشگاه‌ها چطور به این آدم تیم می‌دهند؟

همیشه همان وسط است
قرعه‌کشی لیگ بیست‌ویکم هم برگزار شد و داربی پرسپولیس و استقلال افتاد هفته هشتم. کلا خاصیت شهرآورد پایتخت این است که هفته هفتم یا هشتم برگزار شود. این همه قرعه‌کشی انجام شد، یک‌بار ندیدیم این دو تیم هفته‌های اول یا دوم به هم بخورند. یک دوره طولانی داربی درست می‌افتاد وسط نیم‌فصل و البته بعدها مسئولان مربوطه اعتراف کردند طوری قرعه می‌کشیدند که این بازی اول و آخر فصل نباشد! از آن به بعد قرار شد قرعه‌کشی به‌صورت صددرصد واقعی انجام شود، اما این بار بخت و اقبال باعث شده داربی از آن وسط تکان نخورد. تنها مرتبه‌ای که یک قرعه نامتعارف برای شهرآورد رقم خورد، لیگ چهاردهم بود که بازی افتاد هفته آخر، اما متأسفانه هیچ‌کدام از دو تیم آن سال مدعی نبودند! استقلال ششم شد و پرسپولیس هشتم.

خدا را شکر کنید تماشاچی نیست
کاظم محمودی، سرپرست تراکتور در مورد شرایط این تیم گفته: «امیدوارم با شروع لیگ و حضور تماشاگران در ورزشگاه، مشکلات تراکتور هم کم شود.» اول اینکه حالا حالاها خبری از حضور تماشاگران نیست. خود سازمان لیگ در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن از حضور هواداران در استادیوم‌ها در نیم‌فصل دوم خبر داده که تازه این حضور، تدریجی خواهد بود. نکته دوم هم اینکه اتفاقا سرپرست محترم تراکتور و سایر مسئولان این تیم باید خدا را شکر کنند که در یک‌سال‌ونیم گذشته تماشاچی در ورزشگاه‌ها نبود وگرنه معلوم نبود با این همه شاهکار مدیریتی و با وضع بدی که تراکتور داشت، مردم چه شعارهایی می‌دادند! شما یک هفته را بدون حداقل رخ دادن یک اتفاق عجیب در تراکتور پشت سر نمی‌گذارید؛ بعد انتظار دارید هوادار در ورزشگاه در موردتان چه بگوید؟

خدا را شکر کنید تماشاچی نیست


 

این خبر را به اشتراک بگذارید