• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142232
+
-

آماربازی

27
براساس قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر فوتبال که روز شنبه برگزار شد، تیم هوادار که تازه به لیگ برتر آمده، در 5هفته نخست باید به‌ترتیب با استقلال، پیکان، سپاهان، پدیده و فولاد بازی کند که هر 5تیم در فصل گذشته رتبه‌های تک‌رقمی در لیگ برتر داشته‌اند. مجموع رتبه‌های این 5تیم در فصل گذشته 27بوده است. اگر این مجموع را برای سایر تیم‌ها و حریفان‌شان در 5هفته نخست محاسبه کنیم، مشخص می‌شود هوادار با سخت‌ترین قرعه مواجه شده که البته در این مورد یک شریک هم دارد. تیم تراکتور هم در 5هفته نخست با گل‌گهر، نفت آبادان، استقلال، پیکان و سپاهان بازی می‌کند که مجموع رتبه‌های این 5تیم در فصل گذشته نیز 27بوده است.

62
اما در نقطه مقابل تراکتور و هوادار که رقبای سختی در هفته‌های ابتدایی دارند، 2تیم پیکان و پدیده خوش‌شانس‌‌های قرعه‌کشی روز شنبه بوده‌اند که در 5هفته ابتدایی باید با ضعیف‌ترین حریفان دیدار کنند. پیکان در 5هفته اول به مصاف نفت مسجدسلیمان، هوادار، ذوب‌آهن، تراکتور و فجرسپاسی می‌رود. به جز تراکتور که تیم چهارم فصل گذشته بوده، 4تیم دیگر را 2تیم آخر لیگ‌برتر و 2تیم تازه‌آمده از لیگ‌یک تشکیل داده‌اند. پدیده هم با 3تیم از همین 4تیم مسابقه دارد و به‌جای تراکتور و فجرسپاسی، به مصاف آلومینیوم و مس رفسنجان می‌رود. مجموع رتبه‌های 5حریف هفته اول، برای 2تیم پیکان و پدیده به عدد62 می‌رسد.

61
استقلال هم جزو تیم‌های خوش‌اقبال در قرعه‌کشی لیگ برتر محسوب می‌شود چون مجموع رتبه‌های 5حریف اول این تیم به عدد61 می‌رسد که فقط یکی کمتر از پیکان و پدیده است. استقلال به‌ترتیب با هوادار، ذوب‌آهن، تراکتور، فجرسپاسی و نساجی بازی می‌کند؛ یعنی 2تیم تازه‌ صعود کرده به لیگ برتر و تیم‌های دوازدهم و چهاردهم فصل گذشته. تنها حریف سخت استقلال در هفته‌های ابتدایی تراکتور است که تیم چهارم فصل گذشته بوده اما به‌نظر نمی‌رسد به اندازه فصل گذشته قدرتمند و مدعی باشد. اگر این عدد را برای رقبای استقلال یعنی پرسپولیس و سپاهان هم محاسبه کنیم، به اعداد 55 برای سپاهان و 42برای پرسپولیس می‌رسیم؛ یعنی قرمزها در 5هفته اول حریفانی کمی سخت‌تر از استقلال و سپاهان دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید