• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142218
+
-

پرواز به میعادگاه سوم

تیم‌ملی فوتبال برای برگزاری سومین بازی در گروهA مقدماتی جام‌جهانی راهی امارات شد ایران هرگز در بازی‌های رسمی به امارات نباخته است

پرواز به میعادگاه سوم

تیم ملی فوتبال ایران عصر روز گذشته راهی امارات شد تا برای بازی 3روز دیگر مقابل تیم ملی امارات آماده شود. البته در این سفر فقط بازیکنان حاضر در لیگ داخلی همراه دراگان اسکوچیچ بودند و لژیونرها قرار است در همان امارات به تیم ملی اضافه شوند. تیم ملی 19لژیونر دارد که 2 نفر از آنها در لیگ امارات حضور دارند و 17نفر دیگر هم از کشورهای قطر، پرتغال، یونان، اسپانیا، انگلیس، هلند، روسیه، بلژیک، دانمارک، کرواسی و ترکیه خودشان را به امارات خواهند رساند.

 امارات، گل‌نزن در خانه
مصاف روز 15مهرماه با امارات، سومین بازی تیم ملی در آخرین مرحله از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022قطر خواهد بود. ایران در 2 بازی قبلی سوریه و عراق را شکست داده و با 6امتیاز صدرنشین گروهA این رقابت‌هاست. امارات اما با 2 تساوی در مقابل لبنان و سوریه فقط 2امتیاز به‌دست آورده و با این 2امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی است. امارات تقریبا با ضعیف‌ترین و کم‌امیدترین تیم‌های گروه بازی کرده و 3بازی سخت این تیم از مرحله رفت، یعنی بازی با ایران، عراق و کره‌جنوبی باقی مانده است. امارات در حالی میزبان ایران خواهد بود که در میزبانی قبلی‌اش مقابل لبنان نتوانست گلی بزند و با تساوی بدون گل مقابل این تیم متوقف شد.

  شکست‌ناپذیری 40ساله
ایران هرگز در بازی‌های رسمی به امارات نباخته است. تاریخچه تقابل‌های ایران و امارات نشان می‌دهد طی 16رویارویی این 2 تیم، 12بار ایران پیروز بوده و 3بازی 2 تیم هم مساوی تمام‌شده است. تیم ملی امارات فقط یک‌بار توانسته ایران را شکست دهد که آن یک‌بار هم در مسابقه‌ای دوستانه به سال1997بوده است. در آن سال، ایران با مربیگری محمد مایلی‌کهن پیش از ورود به بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 1998در شهر ابوظبی دیداری دوستانه با امارات انجام داد که با نتیجه 3بر یک شکست خورد و این تنها برد تاریخ امارات مقابل ایران بوده است. ایران طی 11بازی رسمی مقابل امارات به 8برد و 3تساوی رسیده است. این 2 تیم 6سال است با هم روبه‌رو نشده‌اند و این فاصله 6ساله برای نخستین بار در تاریخ رویارویی‌های ایران و امارات رخ داده است. آخرین بازی ایران و امارات سال2015در جام ملت‌های آسیا بود که تیم کارلوس کی‌روش با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد حریف را شکست داد. 4سال قبل از آن هم 2 تیم در جام ملت‌ها به مصاف هم رفته بودند که باز هم ایران با 3گل امارات را شکست داده بود. آخرین بازی دو تیم در زمین اماراتی‌ها سال2008در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2010 بود که شاگردان علی دایی مقابل این حریف به تساوی 1-1 رسیدند و گل مساوی ایران را کریم باقری زد.

  پنجشنبه، ورزشگاه الوصل
تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ و با کمترین تغییرات نسبت به بازی قبلی پا به این میدان خواهد گذاشت. در لیستی که اسکو برای این بازی و بازی بعدی اعلام کرده 4بازیکن از لیست قبلی حذف شده‌اند که هیچ‌یک از آنها حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته بودند. در عوض احسان حاج‌صفی و مجید حسینی بعد از طی کردن دوران مصدومیت به تیم ملی برگشته‌اند. بازی ایران و امارات روز پنجشنبه 15مهرماه راس ساعت20:15در ورزشگاه زعبیل شهر دبی آغاز خواهد شد که ورزشگاه اختصاصی تیم الوصل امارات است.

این خبر را به اشتراک بگذارید