• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142220
+
-

انتقام پس از 13‌ماه

بارسایی‌ها که به ریمونتادا و انتقام تاریخی از پاری‌سن‌ژرمن می‌نازیدند، اسیر انتقام سوارس شدند

انتقام پس از 13‌ماه

به لطف تیمی که رونالد کومان و مجموعه مدیریت بارسلونا ساخته‌اند، دیه‌گو سیمئونه توانست برای سومین‌بار در عمرش بارسا را در لالیگا ببرد. در 6تقابل آخر بین 2 تیم، بارسا تنها یک‌بار برنده بوده و 3‌بازی را باخته است. اتلتیکو برای اولین‌بار در تاریخش توانست 3 ‌بار پیاپی دروازه‌اش را مقابل این حریف بسته نگه دارد. همچنین بارسلونا در 6‌بازی اخیر خود در این فصل تنها یک پیروزی کسب کرده است.

   سوژه این مسابقه گلزنی لوییس سوارس به تیم سابقش بود که با نامهربانی از آن بیرون انداخته شده بود. او انتقام گرفت و برخلاف مصاحبه قبل از بازی که گفته بود درصورت گلزنی شادی نمی‌کند، با پاس‌ گلی که روی گل اول اتلتی داد هم دیوانه‌وار خوشحالی کرد و لمار را کتک زد! او بعد از گل دوم تیمش ابتدا دست‌ها را به‌علامت دعا بالا برد و سپس رو به سکوها ادای صحبت با تلفن را درآورد. بعد از مسابقه ادعا کرد که منظورش متلک‌انداختن به رونالد کومان که او را در بارسا نخواسته بود، نیست و دلیل حرکتش این بوده که می‌خواسته بگوید هر کس که تلفن را داشته، این شماره عوض نشده و می‌تواند زنگ بزند! حالا مهاجم اروگوئه‌ای اتلتیکومادرید به همه تیم‌هایی که در لالیگا مقابل آنها بازی کرده، گل زده است. بارسا تنها تیمی بود که از او گل نخورده بود، چون سال‌ها او را در ترکیب خود داشت. سوارس به 31تیم در لالیگا گل زده و تعداد گل‌هایش در این لیگ را به عدد172 رسانده است. او آخر هفته قبل توانسته بود طلسم گل نزدنش در بازی‌های خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا را که 6سال دوام داشت، از بین ببرد. از سپتامبر سال گذشته که کومان در تماس تلفنی کوتاهی کمتر از یک‌دقیقه گفت او را نمی‌خواهد تا گلزنی به تیم سابق و انتقام سخت، تنها 13ماه فاصله افتاد.
   اتلتی در زمین خودی نیازی به مالکیت توپ نداشت و تنها 30درصد از مالکیت توپ را در این مسابقه در اختیار گرفت. تیم دوم مادرید که امسال بردهای باارزشی در دقایق پایانی به‌دست آورده، در 4‌بازی سال2021 و درحالی‌که کمترین میزان مالکیت توپ را در دست داشته، به پیروزی رسیده است؛ ۳۷درصد مقابل ویارئال و پیروزی 2 بر صفر، ۳۵درصد مقابل سوسیداد و پیروزی 2 بر یک، ۳۴درصد در بازی با سویا و برد 2 بر صفر و ۳۰درصد در بازی پریشب با بارسلونا و برد 2 بر صفر. از آغاز سال2021، اتلتی در 3‌بازی لالیگایی بیش از 70‌درصد مالکیت توپ را داشته و از این 3مسابقه، تنها یک بازی را برده؛ یک تساوی و یک باخت. اوبلاک هم که در 18تقابل با بارسا 10گل از مسی خورده بود، برای سومین‌بار متوالی توانست کلین‌شیت کند.
   رئیس باشگاه بارسلونا پیش از این بازی گفته بود هر نتیجه‌ای به دست آید سرمربی تیم تغییری نخواهد کرد. لاپورتا از پرداخت خسارت 12میلیون یورویی به کومان واهمه دارد و هنوز نتوانسته گزینه مدنظرش را برای جانشینی او بیابد. کومان به رئیس قول داده که با بازگشت مصدومان می‌تواند این وضعیت را درست کند. بعد از تعطیلی 2 هفته‌ای فوتبال باشگاهی در فیفادی پیش‌رو، فاتی به شرایط آرمانی می‌رسد و آگوئرو، پدری و آلبا هم از بند آسیب‌دیدگی رها می‌شوند و فقط می‌ماند خوب شدن دمبله. کومان توانسته با این وعده برای خودش زمان بخرد. اتفاق آرمانی برای باشگاه این است که او خودش مجبور شود به‌خاطر فشارها و نارضایتی بازیکنان استعفا بدهد و خسارتی نگیرد. کومان طبق معمول از بازیکن خودش در کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده و بازیکنان از اینکه سرمربی از بازیکنی جوان به نام نیکو در رسانه‌ها ایراد گرفته، اصلا راضی نیستند.
   نتایج بارسلونا در ‌بازی آخر نشان می‌دهد که تیم شدیدا در بحران است؛ باخت 3 بر صفر به بایرن‌مونیخ، تساوی یک-یک مقابل گرانادا، تساوی بدون گل مقابل کادیز، برد 3 بر صفر لوانته، باخت 3 بر صفر به بنفیکا و در نهایت شکست 2 بر صفر به اتلتیکو‌مادرید. تا الان تیم تنها 11‌گل در 9‌بازی به ثمر رسانده که این کمترین میزان گلزنی از سال2008 است. در 180‌دقیقه اخیر، بارسا تنها یک‌بار به سمت چارچوب دروازه حریف شوت زده که آن هم ضربه ضعیف کوتینیو به سمت دروازه اوبلاک بوده است. این تیم همچنین در 4بازی از 9بازی انجام‌شده در این فصل، هیچ گلی به ثمر نرسانده است. عملکرد تیم در تمامی مسابقات تا الان 9‌بازی، 3‌برد، 3‌تساوی، 3‌باخت، 11‌گل‌ زده و 13‌گل ‌خورده بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید